Triodos Bank heeft Gardeners en Multitude aangesteld als zijn nieuwe creatieve bureaus voor de Europese markt. Gardeners wordt verantwoordelijk voor de campagnes, terwijl Multitude de merkidentiteit verder ontwikkelt en doorvertaalt naar de (digitale) kanalen.
Dit voorjaar werd bekend dat Triodos Bank na vijftien jaar afscheid nam van Dawn als zijn vaste reclamebureau.
Jongerencampagne met Gardeners
De bank werkte eerder dit jaar al met Gardeners aan een jongerencampagne. 'Ze zijn sterk in strategie, campagnes en PR, en sluiten goed aan bij jongere doelgroepen', zegt Sanne van Keulen, head of brand & identity bij Triodos Bank. Over Multitude: 'Ze zijn wendbaar, creatief en sterk in nieuwe technologie. Net als wij zijn ze gedreven om bij te dragen aan een betere wereld.'
Ook Multitude is geen onbekende van Triodos; het bureau is al enige tijd verantwoordelijk voor de merkidentiteit van de bank.
Gardeners-oprichter Maira Evers spreekt van een gedeelde motivatie: 'We willen het positieve laten groeien en hebben het lef om het anders te doen.'
Geen pitch
Triodos Bank koos er bewust voor geen traditionele pitch uit te schrijven. 'Voor ons draait het niet om een verkooppresentatie, maar om gedeelde waarden en een goede klik', aldus Van Keulen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuNB: Ook met Multitude was al eerder een succesvolle samenwerking (2022; daarna had ik er geen zicht meer op vanwege mijn vertrek). Een geweldige B Corp die mooie dingen maakt wat mij betreft. Zet ze goed in!