Overslaan en naar de inhoud gaan

Triodos Bank kiest -zonder pitch- voor Gardeners en Multitude

Gardeners en Triodos lanceerden eerder al samen een jongerencampagne. In mei werd bekend dat de bank na vijftien jaar afscheid nam van Dawn.
triodos
Gardeners en Triodos werkten dit voorjaar al samen voor een jongerencampagne.

Triodos Bank heeft Gardeners en Multitude aangesteld als zijn nieuwe creatieve bureaus voor de Europese markt. Gardeners wordt verantwoordelijk voor de campagnes, terwijl Multitude de merkidentiteit verder ontwikkelt en doorvertaalt naar de (digitale) kanalen.

Dit voorjaar werd bekend dat Triodos Bank na vijftien jaar afscheid nam van Dawn als zijn vaste reclamebureau.

Jongerencampagne met Gardeners

De bank werkte eerder dit jaar al met Gardeners aan een jongerencampagne. 'Ze zijn sterk in strategie, campagnes en PR, en sluiten goed aan bij jongere doelgroepen', zegt Sanne van Keulen, head of brand & identity bij Triodos Bank. Over Multitude: 'Ze zijn wendbaar, creatief en sterk in nieuwe technologie. Net als wij zijn ze gedreven om bij te dragen aan een betere wereld.'

Ook Multitude is geen onbekende van Triodos; het bureau is al enige tijd verantwoordelijk voor de merkidentiteit van de bank.

Gardeners-oprichter Maira Evers spreekt van een gedeelde motivatie: 'We willen het positieve laten groeien en hebben het lef om het anders te doen.'

Geen pitch

Triodos Bank koos er bewust voor geen traditionele pitch uit te schrijven. 'Voor ons draait het niet om een verkooppresentatie, maar om gedeelde waarden en een goede klik', aldus Van Keulen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Greo Belgers

NB: Ook met Multitude was al eerder een succesvolle samenwerking (2022; daarna had ik er geen zicht meer op vanwege mijn vertrek). Een geweldige B Corp die mooie dingen maakt wat mij betreft. Zet ze goed in!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in