
Aldi en de zoektocht naar paaseieren
Paaseieren zoeken, Nederland is er dol op. Maar soms moet je zelfs in de supermarkt op zoek. Met dat inzicht geeft de goedkoopste supermarkt van Nederland (te weten Aldi, volgens Kassa) in een nieuwe 360-campagne een flinke knipoog naar Pasen.
Aldi wijkt niet af van het standaard supermarkt-reclameconstruct: eten, brave familie, voorspelbare humor. De campagne is ontwikkeld door Joe Public, sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van de supermarktketen.
Aldi: 'We hebben alles in huis voor de allerlekkerste Pasen. Natuurlijk ook eieren, om lekker te verstoppen. Al blijken die voor menig boodschapper nog weleens moeilijk te vinden.'
De campagne wordt breed uitgerold: via televisie, radio, social media, print en outdoor.
Credits:
Adverteerder: Aldi
Bureau: Joe Public Amsterdam
I.s.m.: Springbok, The Line en De Reclamefabriek
Mediabureau: Wavemaker
Regie: Alain Friedrichs
Edit: Patrick Schonewille
Online: Ton Habraken
Grading: Wietse van Bezooijen
Geluid: Sound Circus
Muziek: Remus Ockels
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comDe 'zee-iconen' van Smyle
'De industrie' de switch laten maken naar plasticvrije producten en verpakkingen. Dat is het tamelijk ambitieuze doel van de nieuwe bewustwordingscampagne van Smyle, producent van plasticvrije mondverzorgingsproducten.
Almar Fernhout, oprichter Smyle: 'Elk jaar belandt er elf miljoen ton plastic in oceanen en een groot deel bestaat uit wegwerpverpakkingen. Totaal onnodig, want plastic-vrije keuzes zijn niet moeilijk te maken. En deze campagne maakt in één klap duidelijk dat de switch noodzakelijk is.'
Mischa Schreuder, creative partner Fitzroy, over de campagne: 'We hebben gebruikgemaakt van bekende zee-iconen als Nemo, Ariël en Moana, die we laten zien in hun natuurlijke habitat - dus niet zoals je ze in sprookjes en tekenfilms ziet.'
Fernhout: 'Stel je eens voor wat we kunnen bereiken als we de krachten bundelen met grote spelers als Unilever en Procter&Gamble? Denk aan miljoenen minder plastic tubes in oceanen, de natuur en verbrandingsovens. Want zeg nu zelf: wie wil er zijn tanden poetsen met plastic?'
De campagne wordt uitgerold in outdoor (OceanOutdoor) en via social media.
Terre des Hommes waarschuwt kind en ouder
'Pas goed op jezelf' of 'doe niet zomaar alles wat een ander zegt'. Elk kind herkent deze uitspraken, elk ouder gebruikt ze. Maar, vindt Terre des Hommes, de waarschuwingen gaan nog te vaak alleen over de gevaren en risico's in de 'echte wereld'. Terwijl met de steeds groter wordende virtuele wereld kinderen ook in aanraking komen met gevaren die vaak veel minder herkenbaar en zichtbaar zijn.
Terre des Hommes, dat zich inzet voor kinderrechten, vraagt daarom aandacht voor verandering met de campagne 'Ieder kind verdient een veilige jeugd. Ook online'. De campagne is ontwikkeld door communicatiebureau KesselsKramer.
Onderzoek van Terre des Hommes wijst uit dat in Nederland drie op de tien meisjes en één op de tien jongens al vóór hun achttiende slachtoffer van een bepaalde vorm van online seksueel grensoverschrijdend gedrag wordt, terwijl slechts 6 procent van de ouders zich ervan bewust is dat het kind slachtoffer is geweest. En daar wil Terre des Hommes iets aan doen.
De campagne wordt primair digitaal (social, bannering, paid en owned) uitgerold, aangevuld met een deelbare WhatsApp-link, posters, folders en een campagnesite.
De dokter en brandweer van Cup-a-Soup
Cup-a-Soup waarschuwt in een social-campagne werkend Nederland voor de gevolgen van de zogeheten middagdip. We weten tenslote allemaal wat meer mensen zouden moeten doen om vier uur.
De humoristische campagne bestaat uit twee social-video's: Brandweer en Dokter. Joe Public tekende voor concept en creatie.
Credits:
Klant: Cup-a-Soup, Tess Niessen, Kevin Domburg, Annabelle Dujardin
Bureau: Joe Public
Creative director: Ruben van Dijk, Marcel Hartog
Creatie: Jeroen Icks, Rien Palland, Otis Fulst, Tom Klaver
Strategie: Thecla Schaeffer, Laure Hoondert
Account: Maaike van ’t Klooster
Edit: Daan Booij
Design: Kevin Rooi
Productie: Joe Public Shoot
Producers: Fiona Jacob, Erik Mertens, Merel Groenenboom
VFX: The Compound
Regie en fotografie: Glyph Studio's
Grading: Remi Lindenhovius
Sound: THNDR, Thijs Gooszen, Max Gramser
Voice-over: Rick Koppes
De 'worry-free hotline' van Swapfiets
In de voorjaarscampagne van Swapfiets kijken we naar 'zwaartekrachttartende fiets'-scènes die het gevoel van ultieme vrijheid moeten weergeven. De fiets wordt gecombineerd met een speelse 'worry-free' hotline voor praktische fietshulp en 'luchtig levensadvies'. Zodoende moet de kijker begrijpen hoe moeiteloos en zorgeloos fietsen - met een Swapfiets uiteraard - kan zijn.
De humoristische campagne 'Doe als Daan' toont hoofdpersoon Daan die ogenschijnlijk moeiteloos op zijn fiets balanceert - soms liggend, soms in yogahouding. 'Special effects zorgen ervoor dat de illusie wordt uitgedaagd. Om de surrealistische scènes tot leven te wekken, wordt er gebruikgemaakt van good old-fashioned movie-tricks zoals green suits, aldus Swapfiets.
Om de 'zorgeloze, ongecompliceerde geest' van de campagne in heel Europa te weerspiegelen en een lokale twist te geven, krijgt het personage verschillende namen per markt - zoals Paul in Duitsland, Mike in Denemarken en Daan in Nederland.
Naast de visuele campagne introduceert Swapfiets de worry-free hotline, waar klanten terecht kunnen voor 'luchtig advies over het dagelijks leven'. 'Als creatieve verlenging van de merkbelofte -zorgeloos fietsen- is de hotline onderdeel van een brede campagne met 63 nieuwe visuals, duizenden digitale middelen en gelokaliseerde content in zes talen', aldus het fietsmerk. De 'hotline' is te bereiken via 06-14969760.
De internationale campagne, ontwikkeld door creatief bureau Unknown, wordt uitgerold via onder meer online video.
Credits:
Creative Agency: Unknown
Creative Director: Andreas Green Lorentzen
Strategic director: Philip Engelund
Production Agency: Tante Tini
Director: Bram Koopman
Creative Director: Niek Mulder
1st AD: Fabian van der Hulst
D.O.P.: Nanko Goeting
1st AC: Henry Vrijsen
Gripper: Moving Images
Gaffer: Mark Huisman
Best Boy: Stern Apperloo
Producer: Amber de Jong
Production Assistant: Marit Revelman
Production Assistant: Lucas vandersteen
All-round Camera & Light Assistant: Max Jansen
Art Director: Nathalie Veen
Art Assistant: Ella Meesters
Styling & Make-up: Shareen Agsteribbe
Photographer: Kris Pouw
Location Manager: Pascal Slooten
Edit: Mehdi Janah
Online: Melle de Groot
Grading: Het Kleurlokaal
VFX: Stein Roeland
Sound Design: Vincent Jacobs
Swapfiets team:
CCO/CMO: Natalie Diekmann
Brand Director: Amanda Gandolpho
Creative lead: Aoife Kilpatrick
Brand Manager: Kim van der Velden
Content Creator: Clement Rebouillat
Copywriter: Susan Dalstra
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee