Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN lanceert campagne rond 'TV+ Soundbox', met wederom hoofdrol voor Louis de Kat

KPN viert lancering nieuwe TV+ Soundbox met een tiende commercial in western-stijl. Dentsu Creative tekent wederom voor concept en creatie.
Louis de Kat die maakt wat mee.
Zowel KPN als adverteerder als Dentsu Creative Amsterdam als bureau zijn genomineerd voor een SAN Accent 2025.
Louis de Kat die maakt wat mee.
Zowel KPN als adverteerder als Dentsu Creative Amsterdam als bureau zijn genomineerd voor een SAN Accent 2025.

In de nieuwe commercial zien we Louis en zijn baasje volledig opgaan in een meeslepende westernfilm, waarbij de nieuwe TV+ Soundbox voor een geluidservaring zorgt alsof ze er zelf bij zijn. De campagne benadrukt de belangrijke rol van goed geluid in het kijkplezier, een behoefte die KPN signaleerde in klantonderzoek. Dankzij de samenwerking met audiopartner Bang & Olufsen biedt de Soundbox krachtig geluid met Dolby Atmos-technologie, zonder ingewikkelde installatie of meerdere apparaten.

Robin Clements, EVP Customer Value & Proposition bij KPN, licht toe: “We zagen een duidelijke behoefte bij onze klanten: eenvoudig kunnen genieten van hoogwaardig geluid. Met de TV+ Soundbox maken we dat nu voor iedereen toegankelijk.”

Herkenbare setting

Account Director Eveline Rooders (Dentsu Creative) benadrukt de herkenbare setting van de campagne: “In elke propositiefilm brengen we herkenbare Nederlandse thuissituaties tot leven, met Louis en zijn baasje als vaste karakters. De technologie staat nooit centraal, het plezier dat internet en nu ook goed geluid brengen, des te meer.”

De jubileumcampagne zet nog eens extra in op Louis als ‘Distinctive Brand Asset’. Volgens Dave Frauenfelder, VP Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN, is de kat inmiddels onlosmakelijk verbonden met het merk: “Louis groeide in vier jaar uit tot een echte publiekslieveling en versterkt onze herkenbaarheid, net als onze kenmerkende kleur groen.”

De campagne (productie: HolyFools) is onder meer te zien in bioscopen, waar bezoekers kunnen genieten van het Dolby Atmos-geluid, en uiteraard thuis via de diverse mediakanalen.

SAN-nominaties

Zowel KPN als adverteerder als Dentsu Creative Amsterdam als bureau zijn genomineerd voor een SAN Accent 2025. KPN dingt mee naar de titel 'Adverteerder van het Jaar', terwijl Dentsu Creative genomineerd is in de categorie 'Bureau van het Jaar'.

Credits

Strategie & Creatie: Dentsu Creative Amsterdam Media: Mindshare & A Bigger Circle Productie: HolyFools Regisseur: Mattias Schut Muziek: Audentity

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in