Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanquin laat verhalen van echte mensen zien die donorbloed nodig hebben

Nieuwe campagne 'Met jouw bloed geef je zoveel meer'.
Sanquin
Sanquin

Bloed geven gaat over zoveel meer dan bloed geven alléén, wil Sanquin laten zien in de nieuwe campagne die sinds deze week loopt. Neem het voorbeeld van de jonge moeder Eda, die in de schaduw van een onverbiddelijke ziekte vecht voor kostbare momenten met haar jonge zoontje Elias. Elke drie weken een bloedtransfusie geeft haar een levenslijn naar steeds weer wat toekomst.


related partner content for mobile comes here

'Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. Verhalen over hoop, een tweede kans op het leven, of zicht houden op een toekomst', legt brandmanager Yvonne Mulder uit. In de nieuwe campagne wil Sanquin deze verhalen uit de anonimiteit halen. De kern van de campagne - die als doelstelling heeft om vele nieuwe bloeddonors te werven - bestaat uit drie korte films.


True Ideas ontwikkelde de campagne. 'Met een goed uitgedachte lichttransitie van donker naar licht ondersteunen we de verhalen die zwaar beginnen en hoopvol eindigen. Met de minimalistische opzet willen we de mensen kwetsbaar - maar tegelijkertijd in hun kracht - portretteren', zegt creative Rob Hamerlinck.

De campagne loopt online, op de radio en in outdoor.

Credits:
Bureau: True Ideas
Productiepartij: UHU
Mediabureau: Zuiver media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in