Tot nu toe staan beide stations te boek als Luxemburgs, waardoor ze te makenhebben met soepeler reclameregels. Destijds werd daarvoor gekozen om deNederlandse wet voor commerciële tv (u-bochtconstructie) te omzeilen. HMG,het moederbedrijf van RTL4, 5 en het 'Nederlandse' Yorin, ziet die situatiegraag gehandhaafd.
Eind juni bepaalde de rechtbank in Amsterdam dat het Commissariaat voor deMedia beide zenders terecht onder de Nederlandse wet wil brengen. Als gevolgdaarvan moesten RTL4 en 5 voor 1 december volledig 'Nederlands' zijn. Diedeadline vervalt nu.
De Luxemburgse regels staan RTL ruimere sponsormogelijkheden toe.Titelsponsoring (Vrienden van Amstel Live), aftitelingsponsoring(deelnemende bedrijven) en billboards ('Dit programma wordt mede mogelijkgemaakt door..') worden in de Luxemburgse wet ruimschoots geaccepteerd.
Bron: ANP

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu