Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: van likes naar livestreams - TikTok’s nieuwe cashcow

Waarom livestreaming op TikTok nu ook voor jouw merk het verschil kan maken.
TikTok Live
TikTok Live

TikTok richt zich steeds meer op livestreaming en dat is niet alleen interessant voor influencers, maar ook een gamechanger voor merken en agencies. Elke dag wordt er via TikTok Live zo’n 10 miljoen dollar verdiend, met een opvallend groot aandeel afkomstig van kleinere creators met minder dan 50.000 volgers. Dat laat zien hoe sterk en toegankelijk dit kanaal is: je hoeft geen miljoenenbudget te hebben om impact te maken. Maar hoe werkt dat precies en wat kunnen we er mee?

 betrokkenheid en merkbeleving 

Voor bureaus en merken biedt TikTok Live een unieke kans betrokkenheid om te zetten in directe interactie en merkbeleving. Zo kun je creators inzetten als hosts van live sessies, en ontstaat er een mix van entertainment en authenticiteit die veel persoonlijker en dynamischer is dan traditionele content. Denk aan een beauty creator die tijdens een livestream een nieuwe make-uplijn test en producten aanbeveelt, of een foodcreator die live een recept bereid en kijkers met één klik naar de gebruikte ingrediënten of tools leidt. Live interactie stimuleert vertrouwen, engagement en koopintentie, allemaal elementen die moeilijker te realiseren zijn via statische content. Bovendien ondersteunt TikTok agencies met trainingen, management en exclusieve resources naarmate hun creators beter presteren, wat het aantrekkelijk maakt voor agencies om hierin te investeren.

Livestreaming als marketingkanaal

TikTok’s aanpak laat zien dat livestreaming allang geen gimmick meer is, maar een volwaardig en snelgroeiend kanaal binnen de digitale marketingmix. Of het nu draait om merkbekendheid, conversie of community building, TikTok Live biedt jouw bedrijf een flexibel en authentiek platform om direct in contact te komen met je doelgroep. Door samen te werken met creators of zelf livesessies te organiseren, kun je jouw merkverhaal op een overtuigende en interactieve manier overbrengen. Van live productdemo’s tot exclusieve lanceringen: livestreaming op TikTok is dé kans voor jouw bedrijf om op te vallen, te groeien en impact te maken.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in