Overslaan en naar de inhoud gaan

Alcohol-slogan moet langer in beeld

De slogan 'Alcohol onder de 16, nog even niet' moet voortaan langer in beeld zijn tijdens reclameboodschappen voor zwakalcoholische dranken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) hoopt daarmee dat de boodschap dan beter blijft hangen bij kijkers. Volgens de nieuwe richtlijnen van Stiva moet de slogan 5 in plaats van 3 seconden in beeld zijn.

Als een commercial gevolgd wordt door een tag-on, een kort filmpje dat later in hetzelfde reclameblok wordt uitgezonden, moet ook daarin voortaan de slagzin in beeld worden gebracht. Producenten die zich niet aan de afspraken houden, riskeren een klacht bij de Reclame Code Commissie (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in