Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bedrijven nog niet bekend met nieuwe spamregels’

Bedrijven zijn nog niet klaar voor de nieuwe regel die voorschrijft dat zij expliciet toestemming moeten hebben voor het ongevraagd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een peiling onder 452 bedrijven van Yes2web, een adviesbureau op gebied van internettechnologie. Ruim de helft van de bedrijven heeft zakenrelaties nog niet om toestemming gevraagd voor het versturen van digitale nieuwsbrieven. Een op de vijf weet niet of toestemming is verleend. Bijna de helft (47 procent) was niet op de hoogte van de nieuwe regel.

Berichten die na oktober zonder toestemming worden verzonden, kunnen worden aangemerkt als spam en daarvoor kan een boete worden opgelegd. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in