Overslaan en naar de inhoud gaan

'Cannes-bijbel' moet kans op winnen van een Leeuw vergroten

Nina Mispelblom Beijer en Hannah Sterke doen hun Cannes-geheimen uit de doeken.
tbwa
Hannah Sterke (l) en Nina Mispelblom Beyer.
tbwa
Hannah Sterke (l) en Nina Mispelblom Beyer.

In het nieuwe online boek The Lions Share blikken Nina Mispelblom Beijer (31) Hannah Sterke (27) terug op Cannes Lions vorig jaar. Het boek is bedoeld voor creatieven en marketeers die hun kans op het winnen van een Leeuw willen vergroten. Want er is nog veel onduidelijk, stelt het duo. 

Het creatieve duo van TBWA\Neboko was vorig jaar maar liefst zesmaal genomineerd bij het prestigieuze reclamefestival, voor Goals for Equality (ING) en het Borstkanker Alfabet (Alexander Monroe Ziekenhuis). Het resultaat: ze namen 'slechts' een bronzen Leeuw mee naar huis. Hoewel het evengoed een prestatie is, bleef het duo met vragen achter. Waarom niet meer? Waarom bleven vijf van de zes inzendingen steken bij een nominatie? Wat hadden ze beter moeten doen?

related partner content for mobile comes here

Exclusief toegang

Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden, omdat Cannes Lions geen feedback geeft bij inzendingen, ondanks de hoge kosten van deelname, zegt Mispelblom Beijer. Het duo besloot daarom zelf op onderzoek uit te gaan. Tijdens het festival spraken ze met juryleden in het Palais en woonden ze talloze jurybijeenkomsten bij. Dankzij hun badge via de JongeHonden kregen ze toegang tot de exclusieve jurysessies. 'Die waren waardevoller dan alle talks van cmo's en creative directors in Cannes bij elkaar', zegt Sterke. 

De jurykamer

Na Cannes bundelde het duo hun opgedane kennis in een eigen document, oorspronkelijk bedoeld als 'Cannes-bijbel'. Sterke: 'Maar het project liep uit de hand. Het werd een honderd pagina's tellend document met tips, trends en do's and dont's, van inzendstrategieën tot 'geheimen' in de jurykamer. We beseften hoe waardevol die inzichten kunnen zijn voor vakgenoten en hebben daarom besloten het boek out and the open te verspreiden.'

Mispelblom Beijer: 'We hopen zowel creatieven als marketeers te helpen bij de inzendingen die ze dit jaar doen voor Cannes Lions. Want met wat simpele aanpassingen kun je je kansen op een Leeuw al vergroten. Je moet alleen wel weten hoe.'

The Lions Share (vanaf €5) is te downloaden via deze site.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in