Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumptie hoger in september

De Nederlandse huishoudens hebben in september van dit jaar 1,1 procent meer besteed aan goederen en diensten dan in dezelfde maand van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Huishoudens gaven in september 2005 vooral meer uit aan voedings- en genotmiddelen. Gecorrigeerd voor prijsveranderingen en koopdagen bedroeg

de groei 2,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de bestedingen aan duurzame goederen, zoals consumentenelektronica, kleding en schoenen, waren aanzienlijk hoger.

De toename bedroeg 2,1 procent ten opzichte van september 2004. Sinds begin 2003 is de groei van de bestedingen aan deze conjunctuurgevoelige consumptiecategorie niet meer zo hoog geweest.

De toename van de bestedingen aan diensten bleef in september volgens het CBS gematigd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in