De omzet groeide met 58 procent naar 27 miljard gulden in de eerste zes
maanden van dit jaar. De groei is mede te danken aan de acquisitie van Young
& Rubicam. In vergelijking met vorig jaar groeide het bruto inkomen in
Europa (inclusief Y&R) met 13,4 procent. Daarmee groeide de business in
Europa het hardst. Het b.i. in Groot-Brittannië groeide met bijna 5,2
procent. In Afrika en het Midden-Oosten was het b.i. plus 12,9 procent.
Noord-Amerika zag slechts een lichte groei met 0,4 procent.
Vooral de information en consultancy-tak groeide hard met een plus van 14,5
procent. De reclame- en mediatak (onder meer O&M, JWT, Y&R en MindShare)
ging 5,9 procent vooruit. De pr en public affairs bleven wat achter in groei
met 0,8 procent. Branding en identity, healthcare en specialist
communications groeiden met 3,4 procent.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu