Naast de beelden wordt er ook veel geschreven over 'de jongeren in hun nieuwste Adidas-outfits' of getuigen spreken over 'de jongen die een zwart Adidas-vest droeg'. Woordvoerder Ken Aerts van adidas zegt tegen het AD dat 'de drie strepen heel herkenbaar' zijn. 'Er staat op die foto's nog veel andere kleding, maar die identificeer je niet zo gemakkelijk.'
Aerts: 'Adidas is zo populair dat het niet onlogisch is dat het op foto's van jongeren opduikt. We spreken een brede groep aan. Van laag tot hoog. Het gedrag van al deze mensen kunnen wij uiteraard niet bepalen. Dat er nu grapjes over Adidas zijn, dat is eigen aan sociale media. Voor alle duidelijkheid: we betreuren de rellen ten zeerste.'
Fons Van Dyck van het bureau Think.BBDO zegt in de Belgische krant Het Laatste Nieuws dat er 'genoeg voorbeelden zijn waar merken buiten hun wil om met "foute" mensen werden geassocieerd. 'Bekend is Lonsdale, dat populair was bij extreem-rechtse jeugd. Daarmee haakte de rest af. Lonsdale kon het tij niet keren. Het imago kan veranderen. Het volstaat dat morgen een Engelse minister of een columnist naar de relschoppers verwijst als "de Adidas-generatie", of "die Adidas-jongens" en je zit in een gevaarlijke zone', aldus Van Dyck.
Adidas: 'official sponsor London riots'
Adidas is veelvuldig in de media te zien de afgelopen dagen. Met name negatief, omdat de drie strepen enorm populair zijn bij de rellende…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu