Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument kiest meer voor huismerk

Meer dan de helft van alle Nederlanders kiest door de financiële crisis als het om eten gaat in de supermarkt vaker voor huismerken en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat toont een consumentenonderzoekje aan onder 900 mensen in opdracht van het Voedingscentrum. Ruim een kwart van de ondervraagden zegt minder te besteden te hebben, sinds de crisis is losgebarsten. Van de 900 ondervraagden geeft ruim 60 pct aan vaker aanbiedingen te kopen in de supermarkt en ruim 50 procent pakt vaker dan normaal het huismerk en andere goedkopere merken.

'Dit geldt vooral voor mensen die aangeven dat ze minder te besteden hebben', aldus de onderzoekers. Die zagen dat sinds het uitbreken van de kredietcrisis Nederlanders ook andere producten kopen. Een derde van de ondervraagden bezuinigt bijvoorbeeld op de kant-en-klaarmaaltijden of kiest goedkopere vleessoorten. 'Bijna 25 procent koopt goedkopere vleeswaren en 16 procent eet vaker groente uit blik of een potje. Fastfoodrestaurants, snackbars en afhaalmaaltijden zijn sinds de kredietcrisis minder populair', zo toont het onderzoek aan.

Het onderzoek werd dinsdag bekendgemaakt tijdens het symposium 'Goedkoop eten moet gezonder'. Daar roept het Voedingscentrum bedrijven op om veel gegeten, bewerkte producten gezonder te maken.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in