Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond wil Bel-niet-aan-register

De Consumentenbond pleit in navolging van het Bel-me-niet register nu voor een Bel-niet-aan-register. Volgens de bond leeft het idee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verder pleit de bond ook voor aanscherping van de colportagewet. ‘Zo willen wij dat de bedenktijd voor de consument verlengd wordt van de huidige acht naar veertien dagen om terug te komen op een aankoop.’

Ten slotte wil de Consumentenbond dat verkoop van producten in winkelstraten en winkelgebieden, zoals krantenabonnementen, aan banden wordt gelegd. ‘Dat vinden mensen irritant.’

Vandaag is de Consumentenautoriteit ook begonnen met een voorlichtingscampagne over colportage onder het motto: ‘Uw deur, uw geld, uw beslissing. Koop wijzer aan de deur’. Het startschot wordt gegeven door minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken.

De campagne is erop gericht consumenten voor te lichten over hun rechten. Het bestrijden van misleidende en agressieve werving is in 2010 een van de prioriteiten van de Consumentenautoriteit, zo heeft de organisatie laten weten. De campagne werd eerder al aangekondigd in antwoord op Kamervragen over agressieve colportage.

Een van de ontwikkelde instrumenten om consumenten te beschermen is de zogenoemde deurwijzer, een soort informatiefolder waarin staat wat mensen wel en niet moeten doen als er een colporteur aan de deur komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in