Het belang van corporate communicatie (CC) is enorm toegenomen. Steeds meer wordt onderkend dat uitspraken van CEO’s, de houding tegenover maatschappelijke thema’s of de omgang met stakeholderseisen een geweldige invloed hebben op de bedrijfsreputatie. De duurste imagocampagne is zinloos als de onderneming elders in diskrediet raakt. Alle disciplines moeten meewerken en dezelfde boodschap uitdragen. Daarbij komt dat de mediacompetentie van mensen, evenals de beschikbaarheid en snelle verspreiding van informatie (via internetcommunities) enorm is toegenomen, zodat bijvoorbeeld protesten snel georganiseerd kunnen worden. En in deze tijd van toenemende kostendruk is ook ‘de systematische planning van synergie-effecten’, de basisgedachte achter CC, niet onbelangrijk.
Corporate communicatie steeds belangrijker
Steeds meer wetenschappers en praktijkmensen verdiepen zich in corporate communicatie. Vanwaar die groeiende interesse?
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu