Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse mediagigant EM.TV in nood

Het noodlijdende Duitse mediabedrijf EM.TV heeft mediamagnaat Leo Kirch binnengehaald als reddende engel
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de problemen zich opstapelden bij EM.TV was al enige weken duidelijk. Het bedrijf had zich verslikt in de spectaculaire overnames eerder dit jaar. Miljarden spendeerde het eraan, waardoor de schuldenlast groeide tot een totaal van 2,3 miljard mark. EM.TV, dat vooral handelt in tv- en merchandisingrechten, heeft daarom hulp ingeroepen. Gisteren maakte het bekend dat mediamagnaat Leo Kirch het voor een belangrijk deel voor het zeggen krijgt. De mediagroep van Kirch neemt een belang van 8 procent in zijn concurrent, goed voor een kwart van de stemrechten. Ook draagt EM.TV een nog onbekend gedeelte van zijn belangen in het Formule 1-bedrijf SLEC, dat alle Formule 1-wedstrijden organiseert, over aan Kirch. Gisteren verloor EM.TV in een klap enkele tientallen procenten aan beurswaarde, nadat duidelijk werd hoe groot de problemen zijn. Het mediabedrijf zelf zegt genoeg geld te hebben voor het aflossen van de schulden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in