Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander verpandt hart aan vaste merken

De Nederlander is enorm merktrouw - behalve als hij hoofdpijn heeft. Voor het derde achtereenvolgende jaar hebben consumenten een ander…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Andere producten hebben het vertrouwen van de consumenten behouden, aldus Reader's Digest. De betrouwbaarste auto draagt nog steeds het Opel-logo, de Rabobank blijft de populairste bank en Shell de bekendste brandstofleverancier. Wel heeft D-Reizen na twee jaar Holland International gepasseerd. Ook Aegon en Nationale Nederlanden hebben stuivertje gewisseld.

Reader's Digest hield zijn merkenonderzoek in tien Europese landen. Opvallend is dat de Nederlanders als enigen Spa aanwijzen als meest betrouwbare frisdrank: elders in Europa wint Coca Cola.

Politici mogen blij zijn dat ze niet als wasmiddel in de supermarkt staan. Vier van de vijf Nederlanders zouden hen op het schap laten staan. 'Dat ze het slechter doen dan autoverkopers heeft me verbaasd', stelt hoofdredacteur Steenks. Een score van meer dan 90 procent was weggelegd voor dokters, verplegers, piloten en apothekers. De brandweerman steekt met 96 procent alle beroepen naar de kroon. 'Een uitvloeisel van 11 september', meent Steenks.

Bron: de Volkskrant

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in