Heineken promoveert Mort Subite tot internationaal merk

Brouwer Alken-Maes rekent op een verdubbeling van de verkoop tegen 2022.

In navolging van Affligem en Desperados wordt ook het Belgische biermerk Mort Subite een internationaal Heineken-merk. De bierbrouwer ziet met name potentieel in Amerika, Azië en Europa.

Mort Subite wordt gebrouwen door Belgische brouwer Alken-Maes. Jo Bosselaers, marketingdirecteur Alken-Maes, rekent erop dat de verkoop van het biertje tegen 2022 zal zijn verdubbeld, zo zegt hij tegen De Tijd

De Belgische brouwer prees tot nu toe Mort Subite op eigen houtje aan. Het bier is nu te koop in twaalf landen. Maar met de marketing- en logistieke steun van Heineken zal dat aantal snel toenemen, zo verwacht Bosselaers: ‘Door zijn nieuwe status zal Mort Subite binnenkort beschikbaar zijn in alle landen waar Heineken actief is.’

Heineken promoveert Mort Subite omdat de nu nog beperkte verkoop in het buitenland snel toeneemt. De zes Mort Subite-bieren hebben een laag alcoholpercentage, maar toch veel smaak. Zulke bieren doen het momenteel erg goed in de internationale bierwereld, aldus Bosselaers.

In eerste instantie zal Heineken de ‘meest toegankelijke’ Mort Subite-bieren uitrollen: de nieuwe kriek, de witte en de blonde lambiek.

Erg veel extra werkgelegenheid levert de promotie van Mort Subite niet op. Er komen drie nieuwe jobs bij in de brouwerij en vier op marketing.

Beeld: Flickr creative commons

Advertentie