Yahoo! heeft een studie laten uitvoeren naar de i-generatie (16- tot 34-jarigen) in Europa. De ‘i’ staat voor internet, individualiteit en independence. Het is een grote groep – in Duitsland bijvoorbeeld bestaat de i-generatie 13 uit miljoen personen. De i-generatie heeft nogal generieke kenmerken:
- Digitaal gericht: men wil thuis, op het werk en onderweg niet zonder breedbandinternet.
- Europees: men voelt zich Europeaan en gaat voor een verenigd Europa.
- Egocentrisch (maar niet egoïstisch): do it yourself-cultuur, zelfexpressie.
- Tijdsdruk: de snelheid van het moderne leven laat weinig ruimte en tijd over voor de mooie (maar langzame) dingen des levens. De i-generatie koopt online, regelt zijn geldzaken buiten de reguliere kantooruren en (thuis)werkt in het weekend.
- Merkgericht: een i-generatielid weet/voelt precies welk merk het juiste merk is voor hem/haar is. Cultmerken en merken met sterke ethische basis vallen goed.
Bron: Direkt Marketing
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!