Premium

Initiative wint mediapitch T-Mobile Nederland

T-Mobile brengt de mediabelangen vanaf 2017 onder bij het mediabureau.

De samenwerking omvat diensten op het gebied van strategie, insights, planning en inkoop. 

T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, heeft hier 3,7 miljoen klanten en voert de merken T-Mobile, BEN en KNIPPR.

Het afgelopen jaar ondernam T-Mobile met een aantal nieuwe stappen, zoals de introductie van en de lancering van het nieuwe merk . Bij deze veranderingen horen nieuwe keuzes met betrekking tot leveranciers. T-Mobile begon daarom eerder dit jaar een pitchtraject met diverse mediabureaus. Naar aanleiding van de uitkomsten uit deze pitch heeft T-Mobile besloten om het contract met MediaCom te beëindigen en met Initiative in zee te gaan.

Léonie Koning, Managing Director van Initiative: &;We zijn trots dat T-Mobile juist in deze veranderfase voor Initiative heeft gekozen. We kijken er naar uit om onze bijdrage te leveren aan het succes van de merken T-Mobile, BEN en KNIPPR in Nederland.&;

Europees contract opengebroken
Naar verluidt heeft T-Mobile speciaal voor de Nederlandse markt het Europese contract dat het concern met MediaCom heeft, opengebroken om hier te kunnen pitchen.

Initiative in the winning mood
Initiative doet het goed als het gaat om new business. Eerder dit jaar won het bureau klanten als Hans Anders, Grohe en Harman. Ook koos de Rijksoverheid ervoor het gehele media-account bij Initiative te stallen. GroupM tekende daar tegen aan. De uitspraak in het kort geding volgt deze maand.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie