7 must reads uit de internationale media

Het beste van buitenlandse media over marketing, media, communicatie en creatie.

Unsplash, Peter Lawrence

Adformatie houdt tijdens deze crisis de internationale media voor je bij. Onze selectie van belangwekkende en informatieve artikelen delen we vanaf nu iedere week. Hier de editor’s pick van woensdag 13 mei: 

Onderzoek: Hoe bedrijven hun werknemers betrekken tijdens de coronapandemie

Institute for PR
Originele kop: Special report: How companies are engaging employees during covid-19

Het Institute for Public Relations ondervroeg 403 communicatie-executives en senior-leiders om erachter te komen hoe hun bedrijven hun werknemers betrekken en informeren tijdens de COVID-19-pandemie. Belangrijke onderwerpen zijn onder meer wat de meest vertrouwde bronnen en kanalen zijn voor communicatoren; hoe de pandemie het personeel heeft beïnvloed, inclusief medewerkerstevredenheid en productiviteit, en de onderwerpen waar bedrijven over communiceren. Hier het onderzoek en de highlights eruit. 

Wat consumenten van merken verwachten in crisistijd

Robert Rothschild, Adweek
Originele kop: New Research Shows How Consumers Want Brands to React to the Pandemic

Consumenten zijn niet geïnteresseerd in merken die doof zijn voor de wereldwijde crisis, schrijft Adweek. ‘Omdat ze zich aan moeten passen aan een nieuwe dagelijkse realiteit, verwachten ze dat merken hetzelfde doen.’ Om een ​​beter inzicht te krijgen in hoe consumenten op dit moment sociale advertenties bekijken, vroeg Smartly.io Amerikaanse volwassenen wat ze zien op sociale mediaplatforms en hoe dat hun mening over merken beïnvloedt.

AI is geweldig nieuws voor digitale marketeers

R.J. Taylor, The Next Web
Originele kop: AI is great news for digital marketers who are bored of being data drones

Digitale marketeers staan ​​vandaag de dag voor een unieke uitdaging: vertel een creatief, meeslepend merkverhaal en pas het tegelijkertijd aan aan een formule die ervoor zorgt dat de boodschap viraal gaat. Volgens auteur R.J. Taylor van The Next Web kan AI daarbij helpen. ‘Er is een aanhoudende angst dat robots, AI en machine learning onze banen zullen vervangen, maar de realiteit is veel genuanceerder.’

Word liever een databeheerder

Frederick Lee, Harvard Business Review
Originele kop: ‘Be a Data Custodian, Not a Data Owner

Toe-eigening van data zet de reputatie van bedrijven en het vertrouwen van klanten op het spel. Zover waren we al, maar in dit artikel van Harvard Business Review, worden vier concrete manieren gedeeld waarop bedrijven hun databeheer op een verantwoorde manier kunnen uitvoeren.   

Betalen, Facebook!

Will Oremus, OneZero (Medium)
Originele kop: Why Australia Is Making Facebook and Google Pay the Media

Volgens OneZero-publicist Will Oremus is het terecht dat Australië vanaf juli aan de techgiganten financiële compensatie zal vragen voor het gebruik van content van uitgeverijen. Maar zou een belastingsysteem hiervoor niet effectiever zijn? Of is het voor veel nieuwsmedia sowieso te laat? Dit Medium-artikel biedt de verhelderende, maar zorgwekkende stand van zaken.

Hoe innovatie de productiviteit stimuleert tijdens en na de COVID-19-pandemie

Daniel Newman, Forbes
Originele kop: 
How Innovation Is Driving Productivity During And Beyond The COVID-19 Pandemic

Technologie sleept bedrijven en werknemers de crisis door. Zonder zaken als wifi, 4g-netwerken of de cloud zouden we het moeilijk hebben om ons zo snel - of helemaal niet - aan te passen aan zo'n plotselinge en drastische verstoring van onze manier van leven en werken. De auteur van het artikel ziet hier het bewijs dat het cruciaal is om voortdurend te blijven investeren in innovatie, vooral op het gebied van connectiviteit.

Wat de wereld van het reizen kan leren van de herstart van China 

Door Will Enger, Steve Saxon , Peimin Suo en Jackey Yu, McKinsey

De lockdown in China is voorbij. Bedrijven blijven voorzichtig, maar bijna alle kantoren, fabrieken, scholen en winkels zijn heropend. Uit recent consumentenonderzoek van McKinsey naar China blijkt dat het vertrouwen terugkomt: meer mensen voelen zich veilig terug op hun werk dan twee weken geleden. Het eerst waar consumenten weer geld aan gaan uitgeven na zo'n crisis zijn eten en daarna reizen. Wat kunnen we leren van het herstel van het reizen in China?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie