Dit zijn de 7 meest gelezen marketingblogs van 2020

De populairste inhoudelijke stukken van het afgelopen jaar. Vooral over corona en China.

Welke bijdragen van deskundigen waren het populairst het afgelopen jaar? Uiteraard scoorden corona-gerelateerde bijdragen goed, vooral die over de keuzes die op merkgebied in tijden van crisis. Opvallend: China liep op ons vooruit in deze crisis, de lessen van daar wilden we graag lezen. Onze top-7:

1.
Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie

Is het zinvol om te investeren in marketing in tijden van crisis? Ja, zegt Fons van Dyck, zich baserend op onderzoek naar grote recessies.

 

2.
13 trendwatchers en visionairs over de wereld na de coronacrisis

Wat verandert door deze crisis? Aart Lensink las de visies van visionairs. Van Mark Ritson en Yuval Noah Harari tot Daniela Hooghiemstra en Adjiedj Bakas.

 

3.
BMW heeft een nieuw logo, maar waarom eigenlijk?

BMW presenteerde vorige week een nieuw logo. Of liever: een gemoderniseerde versie van haar oude logo. Maar waarom nu en waarom überhaupt vraagt Roel Stavoriunus zich af?

 

4.
Merken die zich nu naar binnen keren, verliezen langzaam hun relevantie

Het is een logische reflex om in crisistijd te bezuinigen, maar een verkeerde strategie, waarschuwt Edgar Molenaars.

Advertentie
advertisement

5.
Welke impact heeft corona op consumentengedrag en marketeers in China?

Hoe gaat China om met het ‘nieuwe normaal’? Een onderzoek van Dentsu Aegis Network Chin

 

6.
Wat China ons leert over bedrijfsherstel na corona: alles draait om snelheid

Strategische inzichten voor merken en marketeers: snelheid is key bij bestrijden Covid-19 zelf en bij bedrijfsherstel, stelt Dennis Potgraven.

 

7.
Paul Polman had een visie, maar niet op communicatie. Daar ging het mis

In Jeroen Smits boek over Unilever-topman Paul Polman wordt pijnlijk duidelijk dat slechte communicatie zijn purpose ondermijnde. Beschouwing van Betteke van Ruler.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie