Billboarding draagt significant bij aan verbetering houding tegenover merken

Maar in hoeverre is billboarding in staat om meer diepgaande reclame-effecten op merk te realiseren?

Billboarding staat bekend als een succesvolle manier om snel merkbekendheid te kunnen opbouwen onder je gewenste doelgroep. Met billboarding laat je als merk zien dat je er bent, of je nu als gevestigd merk top-of-mind wilt blijven of juist als nieuwkomer je merk onder de aandacht wilt brengen. BrandDeli bouwde in de afgelopen 5 jaar een benchmark op van haar billboardcampagnes. Vanuit hier zijn waardevolle inzichten naar voren gekomen omtrent de kracht van billboarding.

Juist door de korte duur van de billboards, is het van groot belang om hierbij merknaam en logo duidelijk in beeld te brengen. Wanneer de afzender bovengemiddeld duidelijk naar voren komt, wordt de spot zowel sneller onthouden als beter gewaardeerd.

Brandfit is daarnaast een belangrijke factor in het herkenbaar overbrengen van de boodschap. Wanneer de billboard goed past bij het beeld dat men heeft van het merk, wordt deze sneller onthouden. Daarnaast wordt deze significant beter gewaardeerd vergeleken met billboards waar dit niet het geval is.

De resultaten van de verschillende campagnes laten zien dat billboarding goed in staat is om in een korte tijd duidelijk de afzender naar voren te brengen. De billboard-inzet op TV blijkt echter ook succesvol in het beïnvloeden van het beeld dat men heeft van een merk. Na het zien van de billboards geeft gemiddeld 52% van de doelgroep aan dat dit heeft bijgedragen aan een positiever beeld van het merk. Dit positievere beeld vertaalt zich door in verhoogde interesse in het merk na afloop van de gemiddelde billboardcampagne.

Ook de volgende stap in de funnel wordt positief beïnvloed: gemiddeld een vijfde van de doelgroep geeft aan dat de billboardcampagne aanzet tot kopen.

Dit maakt duidelijk dat de inzet van billboarding niet alleen bijdraagt aan zichtbaarheid in de markt, maar ook aanzienlijk kan bijdragen aan het bereiken van campagne-doelstellingen.

*BrandDeli deed in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau No Ties onderzoek naar 38 verschillende billboardcampagnes op TV (gemiddelde steekproef: 500 per studie).

Effect Billboarding

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.