Fysiek winkelen neemt toe, tv-gebruik neemt iets af

Coronapeiling #3 van Candid: we gaan steeds vaker naar de winkel en zitten steeds minder voor de buis.

123RF

Nederlanders zijn weer steeds vaker in fysieke winkels te vinden. Dat blijkt uit de derde coronapeiling van communicatiegroep Candid. Volgens de tweewekelijkse peiling onder consumenten die Candid-bureau Vostradamus doet naar aanleiding van de coronacrisis komt dat door het 'geruststellende' nieuws over het dalende aantal dagelijkse besmettingen.

Volgens Candid liggen er kansen om consumenten te laten weten hoe winkelen bij die winkels eruit gaat zien. 'Dit kan eventuele zorgen en barrières wegnemen bij consumenten en hen motiveren de winkel weer te bezoeken.'

Tegelijkertijd wordt er iets minder tv gekeken ten opzichte van de vorige peilingen, concludeert Candid. Ook het lezen van kranten, dagbladen, nieuwssites en apps laat een kleine afname zien ten opzichte van de vorige peilingen. 

Lees ook: Grote veranderingen uitgavepatroon consumenten, een kwart switcht van supermarkt

De verkoop van games en bordspellen was al hoog en is dat nog steeds. Opvallend is wel dat steeds meer mensen meedoen aan een loterij. Nederlanders oriënteren zich nog steeds veel vaker op elektronische producten. Ook producten voor huis, tuin/balkon/ dakterras zijn in trek. De aankoop van producten voor tuin/balkon/ dakterras is verder toegenomen ten opzichte van de vorige peiling.

Gebruik van sociale kanalen laat geen afname zien ten opzichte van de vorige peilingen en blijft veel hoger dan vóór de crisis. Volgens Candid liggen daar kansen voor merken om juist in deze periode te bouwen en te verstevigen.

Lees ook: Gamen tegen coronastress 

Ook de toename in gamen, met name onder kinderen, zet door. Hier liggen kansen voor makers van games om hun spellen te verkopen, maar ook voor merken om via een spel of quiz de connectie met hun doelgroep op te zoeken, stelt Candid.

Alle resultaten van Peiling #3 zijn hier te downloaden.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie