10 inzichten voor effectieve inzet van evenementen

Sanoma en RAI Amsterdam hebben afgelopen najaar een aantal onderzoeken uitgevoerd op de vt wonen&design beurs

Sanoma

In samenwerking met onderzoekbureau Validators werden vijf verschillende onderzoekstechnieken ingezet om het gedrag van bezoekers te registreren. De combinatie van eyetracking, huidgeleidingssensoren, interviews, een impliciete associatietest en een ROI-analyse leidde tot bevindingen die exposanten en organisatoren van consumentenbeurzen direct kunnen toepassen. Hiermee is opnieuw aangetoond dat een beurs een kwalitatief goed en kosteneffectief kanaal is.

Tien concrete adviezen voor exposanten van consumentenbeurzen

  1. Stel realistische doelen en verwachtingen; het bereik is beperkt, maar de kwaliteit en impact zijn groot
  2. Houd rekening met de focus van het evenement; bezoekers oriënteren zich met name op hetgeen zij verwachten
  3. Toon inspirerende en aansprekende producten of bied een beleving om beursbezoekers te verleiden.
  4. Maak duidelijk wat het merk en de stand te bieden heeft;
  5. Zorg voor een brede collectie aan producten die verschillende typen bezoekers aanspreekt
  6. Houd bezoekers langer in de stand; meer emoties, meer acties en een langere bezoekduur verhogen de kans op merkherinnering.
  7. Laat bezoekers je producten voelen of zorg voor beleving;
  8. Plaats het logo of de merknaam dicht bij de producten voor een grotere kans op merkoverdracht
  9. Wees informatief en zorg voor een tastbare herinnering
  10. Zorg voor een goede vindbaarheid en opvolging online
     

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →