NOM Mediamerken: Sanoma sterk in print- en online bereik

De nieuwe NOM Mediamerken 2018-IV is gepubliceerd. Sanoma scoort hoog op zowel online- als print bereik

NOM Mediamerken 2018-IV behelst een fusie tussen de NOM Print Monitor en de NOBO-bereiksdata van websites en apps. Dit geeft o.a. inzicht in het aandeel van print en het aandeel van digitaal binnen het gecombineerde merkbereik. NOM Mediamerken wordt ieder kwartaal geactualiseerd.

Merkbereik

NOM Mediamerken 2018-IV bevat alle printbereiksdata van NPM 2018-IV (Q4-2017 t/m Q3-2018) en het bereik van digitale merken van printpublishers uit NOBO Q3 2018. Tevens is er merkbereik opgenomen voor merken die zowel een print als een digitale component hebben. Merkbereik betreft het netto maandbereik van print en online samen (weektitels worden hiervoor 4x ingeschakeld en maandtitels worden hiervoor 1x ingeschakeld).

Als we kijken naar de betaalde tijdschriftmerken binnen het NOM merkbereik dan ziet de top 5 er als volgt uit o.b.v. het merkbereik:

1. Libelle (3,4 miljoen)
2. LINDA. (2,6 miljoen)
3. Vrouw (2,4 miljoen)
4. Donald Duck (2,3 miljoen)
5. Autoweek (2,2 miljoen)

Sanoma bereik

Sanoma bereikt met haar print- en online titels 11,5 miljoen mensen per maand, dit is 79,3% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Sanoma bereikt 6,1 miljoen vrouwen (83,3% van alle Nederlandse vrouwen, 13+) en 5,4 miljoen mannen (75,4% van de alle Nederlandse mannen, 13+).

De top 5 Sanoma merken met het grootste merkbereik zijn:

1. NU.nl (7 miljoen)
2. Startpagina (3,8 miljoen)
3. Libelle (3,4 miljoen)
4. LINDA. (2,6 miljoen)
5. Donald Duck (2,3 miljoen)

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.