Amsterdam Museum legt met nieuwe merkidentiteit nadruk op verbinding

Het 96-jarige stadsmuseum wil zich ontwikkelen tot het 'museum van de toekomst'. Ook is er een nieuwe website.

Het nieuwe platform van Amsterdam Museum.

Het Amsterdam Museum, opgericht in 1926, vertelt de verhalen van de hoofdstad en beheert een collectie van 100.000 objecten kunst en erfgoed. Aanstaande zaterdag 5 maart opent het museum de deuren van een vernieuwde vleugel in de Hermitage (Amstel 51), waar het de komende jaren tijdelijk is gehuisvest. De hoofdlocatie aan de Kalverstraat wordt in de tussentijd gerenoveerd. Een outdoor- en online campagne 'Ontdek Amsterdam opnieuw' moet de rebranding extra onder de aandacht brengen.

Nadruk op verbinding

Studio Sallali Vaverka en ontwerpers Hamid Sallali en Isabelle Vaverka hebben de nieuwe visuele identiteit van Amsterdam Museum ontwikkeld. De merkidenteit bestaat uit een nieuw logo, typografisch systeem, kleurenpalet en een beeldmerk gebaseerd op de Amsterdamse Andreas-kruizen, en wordt toegepast in campagnes en andere communicatiemiddelen. 'De identiteit is gebaseerd op de nieuwe merkstrategie van het museum, met een missie die de nadruk legt op verbinden, naast onze andere kernwaarden Amsterdams, open, verhalend en relevant', aldus marketing manager Maurice Seleky.

Ook presenteert het Amsterdam Museum een nieuw digitaal platform, ontworpen door designbureau Bravoure. Seleky: 'We ontwikkelen onze nieuwe digitale omgeving in verschillende fases. Nu presenteren we een relatief bescheiden eerste versie, later dit jaar lanceren we een uitgebreid platform.' Bekijk het platform hier.

Advertentie
advertisement
Advertentie