Netflix, Meester Bart en Henk Krol winnaars De Beste Social Awards 2016

Coolblue grijpt net naast de prijs voor Beste Merk, maar sleept wel als enige drie awards in de wacht: voor Beste Inhaker, Beste Video en Beste Webcare.

De Beste Social Awards werden vanavond voor het derde achtereenvolgende jaar toegekend.  In totaal werden 140 duizend stemmen uitgebracht op de meest opvallende uitingen op social media: een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. 

Coolblue, de grote winnaar van vorig jaar, greep net naast de prijs voor Beste Merk. Maar weet als enige wel liefst drie awards in de wacht te slepen: voor &;Beste Inhaker&;, &;Beste Video&; en &;Beste Webcare&;.

De award in de nieuwe categorie &;Beste Bericht van de Buurman&; ging naar Romée Steenmeijer, vanwege haar tweet over een complimenteuze kassajongen die vorig jaar viraal ging.

Een speciale vermelding was er voor Praxis. Met ‘Decolletape’ (bureau Yune) is de bouwmarkt niet alleen winnaar in de categorie &;Beste Copywriting&;, maar sleept het ook een Grand Prix in de wacht. De Grand Prix werd toegekend aan de winnaar in de categorie waarin publiek èn jury de meeste punten hebben toegekend.

Yune (foto) heeft daarmee voor het tweede achtereenvolgende jaar een Grand Prix te pakken bij De Beste Social Awards.

Henk Krol reageerde sportief op zijn &;winst&; in de categorie &;Slechtste Bericht&;. De leider van 50Plus was weliswaar niet zelf aanwezig om de prijs op te halen, maar had een filmpje ingesproken met een dankwoord. 

Diederik Broekhuizen, intitiatiefnemer van De Beste Social Media Awards, ziet in de uitslagen een bewijs dat &;diepgang en gelaagdheid&; in social media scoren. &;Het publiek wil echtheid en herkenbaarheid in social media. Netflix weet een verfrissende draai te geven aan hun berichten over series en films. Meester Bart gebruikt social media om zijn volgers een kijkje te geven in zijn leven als leraar op een middelbare school in dep Bijlmer. Hiermee heeft hij door herkenbare, maar vaak ook ontroerende of grappige posts een enorm bereik en impact.&;

Winnaars De Beste Social Awards 2016

Beste Merk
Netflix

Beste BN’er
Meester Bart

Slechtste Bericht
Henk Krol

Beste Bericht van de Buurman
Romée Steenmeijer
 
Grand Prix
Praxis
Bureau: Yune

Beste Inhaker
Coolblue

Beste Video
Coolblue
 
Beste Webcare
Coolblue
 
Beste Design

Wereld Natuur Fonds 
Bureau: Boomerang Create

Beste Copywriting
Praxis
Bureau: Yune
 
Beste Initiatief
KNGF Geleidehonden
Bureau: Selmore
 
Beste Campagne
Vodafone 
Bureau: Achtung! - Wefilm - MEC - Het PR Bureau

De Beste Social Media Awards kent aparte tellingen voor publieks- en juryprijzen. De uitslag is 50% door de deskundige jury en 50% door het publiek bepaald, behalve bij de categorie ‘Best Campagne’ (100% jury). 

Hierboven zijn de overall winnaars genoemd. Voor alle winnaars, .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie