Nieuw logo moet TheFork speelse, verfrissende en smaakvolle uitstraling geven

Restaurantreserveringsplatform TheFork vernieuwt zijn merkidentiteit om verbinding tussen restaurants en gasten te vergroten.

TheFork

TheFork, het restaurantreserveringsplatform dat actief is in Europa en Australië, komt met een nieuwe merkidentiteit, inclusief logo. TheFork wil met de nieuwe identiteit de impact en de verbinding tussen restaurants en gasten vergroten.

TheFork: ‘Momenteel zijn 55 duizend partnerrestaurants in 12 landen aangesloten en trekt ons platform maandelijks 20 miljoen bezoekers. We willen deze dynamiek uitstralen en introduceren daarom een nieuwe merkidentiteit die gericht is op het stimuleren van online reserveringen en het bieden van een eenvoudige digitale ervaring aan nog meer restaurants.

Merkinzichten

Uit een zoektocht naar de ware essentie van het bedrijf dat TheFork samen met het ontwerpbureau DesignStudio uitvoerde, bleek de missie van TheFork verder te gaan dan alleen het faciliteren van restaurantreserveringen. ‘Bij TheFork geloven we dat de beste momenten in het leven rond de tafel plaatsvinden. Deze sterke overtuiging drijft alles wat we doen en vormt de basis van onze nieuwe merkidentiteit. Het is onze missie om mensen in real-life samen te brengen in een wereld die steeds digitaler wordt.'

De app
De app

Speels en verfrissend

Het nieuwe visual identity van TheFork wordt gekenmerkt – vindt althans TheFork zelf - door ‘een speelse, verfrissende en smaakvolle uitstraling’. Het vorkje moet centraal staan in de nieuwe identiteit en ‘de passie en toewijding van het platform om mensen samen te brengen symboliseren’. Slotakkoord? ‘Het draait allemaal om echt eten en echte mensen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie