Terugblik op SXSW in Pakhuis De Zwijger: de magie was er weer

Komende woensdag vindt in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam de nabeschouwing van SXSW ‘22 plaats. Wat zijn de lessen?

Een panel van New Dutch Wave en CreativeNL onlangs tijdens SXSW

Zoals er altijd wordt teruggeblikt op Cannes Lions tijdens het evenement ‘The One That Got Away’ – waarbij ADCN en Orange Lions de lessen van dat jaar presenteren aan degenen die er niet bij waren –, zo organiseren CreativeNL en New Dutch Wave dit jaar The Counterwave’: a full evening programme aiming to recapture the experience, learnings, and magic of SXSW ‘22. Why SXSW proves that the most unexpected discoveries happen when diverse topics and people come together.

New Dutch Wave, dat sinds 2017 een handelsmissie naar SXSW in Austin, Texas organiseert, en CreativeNL, de internationaliseringsportal van de Topsector Creatieve Industrie (die creatieve professionals stimuleert om in het buitenland te ondernemen en ze onder de aandacht brengt van buitenlandse opdrachtgevers, red.) trokken dit jaar samen op in de VS.

Impact Nederlandse creatieve industrie

Op het (Engelstalige) programma staan 3 panels:

Panel 1Most remarkable innovations & trends for the future @SXSW onder leiding van moderator Vera Kuipers, Business Development Manager Creative NL (voor de VS).

Simpel gezegd: wat levert een bezoek aan SXSW allemaal op?

Met als gasten Mike Veldhuis (online platformbouwer Nalta), Sandra van der Ven (Ministerie van Innovatieve Zaken), Marieke Smit (Schiphol Group, verantwoordelijk voor Sustainable Aviation) en Austin Simms (van global climate tech company Dayrize uit Amsterdam).

Panel 2The Future of Experiences by Dutch Digital Design onder leiding van moderator Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie.

Met als gasten Bert Hagendoorn (oprichter Dutch Digital Design), Ruben van Bambost (Fabrique), Dani Polak (Code D’Azur) en Cees Dingler (Capitola).

Panel 3The new society @SXSW onder leiding van moderator Simone van Bennekom, managing director van Creative NL, over de maatschappelijke impact die de Nederlandse creatieve industrie [internationaal] heeft of zou moeten hebben.

Met als gasten Karen van Ruiten (Alles is gezondheid), Arjen van Heus (PLYGRND) en Ine Gevers (Niet Normaal INT – via Zoom).

Gratis aanmelden

De avond begint om 20 uur en je kunt je hier (kosteloos) opgeven.

CreativeNL, New Dutch Wave én Adformatie deden dit jaar ook samen verslag van SXSW.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie