Uitgevers prijzen reclame aan

In hun kranten, tijdschriften en websites breken 27 uitgevers, aangesloten bij de European Publishers Council (EPC), vanaf 19 mei in een Europese reclamecampagne een lans voor de vrijheid van adverteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tien verschillende advertenties, pro bono publico gemaakt door Grey Brussel, zullen twee maanden lang hameren op het recht van de consument om zelf te bepalen wat goed voor hem is. Volgens Pinto Balsemao, EPC-voorzitter, moet de campagne meer begrip kweken voor het economische en sociale belang van reclame. Adverteren maakt volgens hem bijvoorbeeld pluraliteit van de pers mogelijk, net als snelle ontwikkeling van internet en e-commerce. In 1991 leidde een vergelijkbare campagne volgens het EPC tot een vermindering van de politieke druk op de branche.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie