Accenture koopt Udacity om AI-leerplatform te ontwikkelen

De ruim tweehonderd Udacity-medewerkers gaan Accenture-klanten trainen in het gebruik van artificiële intelligentie (AI).

Accenture lijft (online) leerplatform Udacity in om sneller tot een leerplatform over artificiële intelligentie (AI) te komen. Zo'n leerplatform is belangrijk om klanten te trainen in het gebruik van generatieve AI, benadrukt Accenture. Het bedrijf belooft daarom de komende jaren een miljard dollar te investeren in LearnVantage, zoals het platform heet.

AI-transitie

De 230 medewerkers van Udacity gaan onderdeel uitmaken van het LearnVantage-team. De afdeling moet klanten trainen in het gebruik van technologie, data en AI om 'hun bedrijven opnieuw uit te vinden en grotere bedrijfswaarde te bereiken.'

Udacity is opgericht in 2011 en focuste zich de eerste jaren op het uitbrengen van online cursussen voor consumenten. Later is het bedrijf zich gaan richten op carrièrecursussen voor professionals, vooral op het vlak van tech en AI. Die werkwijze sluit aan bij de visie van Accenture, dat veertigduizend nieuwe AI-medewerkers wil aannemen om bedrijven te begeleiden in de AI-transitie.

Udacity was miljard waard

Hoeveel geld Accenture betaalt voor Udacity, houden de bedrijven voor zich. Media gaven eerder dit jaar aan dat een andere partij, Upgrad, in gesprek was met Udacity en een overnamebedrag van honderd miljoen dollar voorstelde. Waarom de deal geklapt is, is niet duidelijk. Wél is duidelijk dat Udacity tegenwoordig veel minder waard is dan tien jaar geleden. Toen haalde Udacity driehonderd miljoen dollar groeigeld op. In 2015 werd het bedrijf gewaardeerd op één miljard dollar, schrijft Techcrunch, maar het heeft die waarde niet weten te verzilveren.

De overname door Accenture moet nog goedgekeurd worden door toezichthouders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie