Premium

AD heeft in print opnieuw groter bereik dan De Telegraaf

Volgens de nieuwste NOM Printmonitor (2017-II) is AD samen met zijn regio-edities ruim de grootste krant.

Het gemiddelde bereik van AD Dagbladen (dus ook de regio-edities) is 1.339.000 personen (13+), tegen De Telegraaf 1.258.000. Uit de vorige NOM-cijfers bleek al dat AD in 2016 De Telegraaf is gepasseerd.

De Volkskrant is met een bereik van 750.000 personen de nummer 3. NRC Handelsblad heeft een bereik van 349.000. Samen met nrc.next (sinds februari is het één krant die op twee momenten uitkomt) is het nettobereik 449.000.

Persgroep de grootste
De Persgroep is met alle titels samen (landelijk en regionaal) de grootste dagbladuitgever met een bereik van 3.859.000. TMG komt met De Telegraaf, Metro en Holland Media Combinatie uit op een bereik van 2.537.000 personen.

Het totaalbereik van dagbladen in Nederland is 6.583.000. Landelijke dagbladen bereiken inclusief gratis dagbladen 4.372.000 mensen en regionale dagbladen 3.230.000.

Voor de NOM Printmonitor worden jaarlijks ongeveer 17.000 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over het lezen van dagbladen, magazines en huis-aan-huis-kranten. Deze steekproef staat voor 14.246.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. GfK voert het uit.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie