Consument op barricade voor Back to the Future Nike

De macht is aan de consument. En dat betekent regelmatig schrikken voor merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar consumenten, die de straat opgaan, brengen niet altijd slecht nieuws. Een leuk voorbeeld is Al Cabino. Cabino is sneakerographer en noemt zichzelf de nieuwe versie van Naomi Klein.

Hij is sinds november bezig handtekeningen op te halen om naar het Nike HQ te sturen. Niet omdat Nike ergens mee moet stoppen. Maar om Nike te vragen een nieuw product te lanceren.

En niet zomaar een. In Back to the Future II droeg tijdreisheld Marty McFly speciale Nikes, zoals je je ongetwijfeld nog kunt herinneren.

Die lichtten op en hadden speciale 'automatische veters'. Cabino wil nu dat Nike deze echt gaat produceren.

En hij krijgt steun van alles van filmmakers tot de Wall Street Journal. Hij heeft zelfs de bijzondere aandacht van de Nike bazen. Tot nu toe haalde de sneakeractivist zo´n 5.000 handtekeningen op uit 50 landen.

Cabino hoopt dat Nike snel reageert. "There's a sneaker legend that says that in 2015, Nike will come out with them. But I'm not going to wait 9 years. [ If Nike accepts the petition ] we're going to party like it's 2015. And drink Pepsi Perfect!"

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie