Coolblue sluit 360 webshops en brengt alles onder één merk

Webshop wil klanten met slimme site meer overzicht bieden en complexiteit 'aan de achterkant' verminderen.

Het is gedaan met webhops als de telefoonshop.nl, tabletcenter.nl of walkietalkiestore.nl. Coolblue heeft besloten al zijn 360 webshops te sluiten en ze onder te brengen bij het moedermerk Coolblue.nl. De webshop wil klanten zo meer overzicht bieden en de complexiteit aan de achterkant verminderen.

Het sluiten van de losse domeinen opent de deur naar ‘een oneindige hoeveelheid mogelijkheden’, aldus Coolblue. Er komen honderdduizenden specifiekere ingangen op de site die zorgen dat de klant sneller bij het juiste product terechtkomt.

Slimmere marketingscampagnes

Klanten hoeven daarnaast geen losse domeinnamen meer te onthouden en hebben één aanspreekpunt. De innovatie vermindert ook complexiteit, waardoor Coolblue sneller kan doorontwikkelen.

Het doorgroeien onder één domein betekent onder andere dat Coolblue beter gevonden wordt door Google. Ook kunnen marketingcampagnes voortaan steeds slimmer ingezet worden: volledig geautomatiseerd, door een zelflerend systeem. Dit betekent meer mogelijkheden op bijvoorbeeld het gebied van adverteren, cross-sell en up-sell en tegelijkertijd minder handwerk. Bovendien wordt het voor het e-commercebedrijf gemakkelijker om de website te vertalen

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie