Digitale bank N26 gaat samenwerken met MediaMonks 

Om consumenten meer controle te geven over hun bankzaken.

Met hun missie om consumenten meer vertrouwen te geven in het regelen van hun financiën en wegwijs te maken in de bankwereld, heeft de Duitse bank N26 de handen ineen geslagen met MediaMonks. Met de nieuwe samenwerking zal het bureau het in-house creatieve team van ‘The Mobile Bank’ versterken.

MediaMonks gaat fit-for-format en educatieve content voor de digitale kanalen van N26 ontwikkelen. De onderwerpen wisselen van het doorbreken van het taboe rondom het bespreken van je persoonlijke financiën tot de technologie achter digitaal bankieren en praktische tips om geldzaken te regelen. Met simpele antwoorden en oplossingen moet de content het complexe bankjargon doorbreken en de frustraties daarover verlichten.

 

'De relatie die mensen hebben met geld hebben is verstoord en essentiële vragen over financiën zijn vaak taboe', zegt Patrick Stal, VP Global Marketing bij N26. 'Samen met MediaMonks kunnen we content maken die niet alleen educatief is, maar ook boeiend, zonder dat mensen het idee hebben dat ze les krijgen. Als die content goed aansluit bij de consumentenbehoefte, zijn we weer een stap dichterbij om te zorgen dat mensen een goede relatie met geld ontwikkelen.'

Onconventionele content

MediaMonks zal met N26 samenwerken vanuit het recent geopende kantoor in Berlijn, onder creatief leiderschap van Till Eckel, Creative and General Manager. 'Een onconventionele bank, heeft ook een partner nodig die onconventionele content kan maken', aldus Eckel. 'Samen zullen we communicatie ontwikkelen waarin de klant centraal staat. Daarnaast is de content op het juiste platform te zien, in het juiste format en zal deze op het meest relevante moment gedeeld worden.'

 De eerste content zal worden uitgerold in onder andere Duitsland, de Verenigde Staten, Spanje, Frankrijk en Italië.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie