Direct shoppen via Instagram: Balr. en G-Star trappen af

De Nederlandse modemerken Balr. en G-Star implementeren checkout-functie op Instagram.

Het in 2013 opgerichte modemerk Balr., van voetballer Demy de Zeeuw, start met social commerce via de tool Checkout on Instagram’. Volgens Balr. zorgt de functie ervoor dat je makkelijk en veilig producten kunt aanschaffen via de app, zonder Instagram te hoeven verlaten. Vooralsnog is de functionaliteit alleen beschikbaar voor de Amerikaanse Instagrammers.

Hoewel Instagram Shopping al even mogelijk was, is Checkout on Instagram weer een stap verder, stelt het modemerk. De koper verlaat de app namelijk niet tijdens het afrekenproces en rekent direct af met een creditcard die gekoppeld is aan het account. En dat zorgt voor meer mogelijkheden als merk zijnde, zag ook het Nederlandse modelabel G-Star. De denimspecialist was naar eigen zeggen het eerste Nederlandse modemerk dat de checkout-functie van Instagram implementeert.

Na eenmalig de betalingsgegevens te hebben ingesteld kunnen consumenten volgens G-Star in een paar klikken afrekenen. 'Deze nieuwe functie ondersteunt onze omnichannelstrategie en we zijn erg blij dat we een van de eerste merken zijn die dit aanbieden'', zei cmo Gwenda van Vliet van G-Star.

G-Star werkt samen met een aantal influencers. Zij laten hun volgers zien hoe ze de collectie van het merk direct via hun Instagram-feeds kunnen kopen. Gebruikers buiten de Verenigde Staten kunnen overigens ook kopen via Instagram, maar worden voor het afrekenproces nog doorgelinkt naar de website van G-Star zelf.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie