Feelgood Vuurwerk verkoopt AR-vuurwerk om daklozen te helpen

Het initiatief krijgt steun van de gemeente Amsterdam, dat zijn vuurwerkshow vanwege het coronavirus geschrapt heeft.

Afbeelding: Feelgood Vuurwerk

Stichting Wereldverbeteraars (bestaande uit Wink, Better Together Agency en The X Experience) is het Feelgood Vuurwerk-initiatief gestart om Nederlanders te laten genieten van digitaal vuurwerk. Op de campagnewebsite verkoopt de stichting codes voor vuurwerk dat op oudejaarsdag 'af te steken is' via Augmented Reality (AR). De gebruiker ziet het vuurwerk op het scherm van zijn smartphone, die het vuurwerk via de cameralens in de echte wereld projecteert. Het vuurwerk is onbeperkt 'te lanceren'. 

Dak- en thuislozen steunen

De volledige opbrengst van het initiatief gaat naar de Sheltersuit Foundation. Deze stichting deelt kleding, accessoires en weersbestendige slaapzakken uit aan dak- en thuislozen. Feelgood Vuurwerk is niet de eerste actie die de Sheltersuit Foundation een warm hart toedraagt. In augustus maakten beddenfabrikant Auping en de Sheltersuit Foundation bekend samen een zomerse slaapzak ontwikkeld te hebben voor dak- en thuislozen.

Creatieve partners

Feelgood Vuurwerk is als gezegd een initiatief van Better Together Agency, The X Experience en Wink Experiental Agency. De gemeente Amsterdam ondersteunt het project. Creatieve partners van Feelgood Vuurwerk zijn onder meer Capitola, Baas Amsterdam, PostNeon en alt8. 

Deze jaarwisseling geldt er een vuurwerkverbod in Nederland om de zorg te ontlasten. De ziekenhuizen liggen namelijk vol met coronapatiënten. Vorig jaar gold er om die reden ook een vuurwerkverbod. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie