Hema vernieuwt app, vooral om online shopervaring te optimaliseren

Het warenhuis heeft het over een ‘volledig nieuwe winkelervaring op mobiel’, die is gebaseerd op klantenfeedback.

Hema-app

Hema komt met een vernieuwde versie van zijn mobiele app. Die is volgens Hema radicaal anders dan zijn voorganger, die zich met name richtte op het loyaliteitsprogramma met het sparen van punten. De vernieuwde app is er vooral op gericht de online shopervaring te optimaliseren. Hema: ‘Na feedback van klanten is de app uitgebreid met nieuwe functionaliteiten, zoals een favorietenlijst en een sterk vereenvoudigde zoekfunctie.’

Advertentie
advertisement

Sneller, gebruiksvriendelijker

Hema ziet de vernieuwde app zelf als een belangrijke stap in de online groeistrategie. Thijs Schouten, head of online trading bij Hema: ‘Waar in de voorgaande app klanten eerst werden doorverwezen naar de mobiele website, is nu ook het shopgedeelte native gebouwd waardoor we de klanten een veel snellere en gebruiksvriendelijkere ervaring kunnen bieden. Eerder dit jaar hebben we een stabilisatieverbetering doorgevoerd, maar het was voor ons al langere tijd de wens om de app uit te breiden om zo ook het shopgedeelte te kunnen optimaliseren voor onze trouwe appgebruikers.’

HEMA app vernieuwd

Uitbreiding en nieuwe functies

Om een betere shopervaring te bieden is de vernieuwde versie uitgebreid met drie nieuwe onderdelen in de hoofdnavigatie.

 

  1. Klanten gaven aan sneller toegang te willen krijgen tot hun favoriete producten. Deze ‘favorieten’ lijst heeft nu een eigen ingang gekregen zodat klanten er altijd snel toegang tot hebben.
  2. ‘Winkelen’ en ‘mandje’ hebben een eigen ingang gekregen naast de bestaande ‘home’ en ‘loyalty’ ingangen. De nieuwe winkelen en favorieten ingangen zijn zowel voor Android als iOS volledig native gebouwd. Voor de app is een heel nieuw design gemaakt dat rekening houdt met de patronen van klanten die winkelen op hun mobiele telefoon. Hema: ‘Deze hebben andere wensen en behoeftes dan gebruikers op een website.’
  3. De app is ‘native’ gebouwd om gebruik te kunnen maken van platformspecifieke functies van een telefoon. Deze is zowel online, als ook offline te ervaren. Zo kan de camera gebruikt worden om producten te scannen en opnieuw te bestellen via de app. Dit kan zowel thuis als in de winkel.

 

Daarnaast is de digitale klantenkaart, zo zegt Hema, ook offline beschikbaar als de klant in de winkel bij de kassa staat en onverhoopt geen verbinding heeft.

Credits

De Hema-app is ontwikkeld in samenwerking met Q42, Fabrique en Polteq.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie