JBL verandert merkbeleving op alle e-tail kanalen

'Het online winkelschap moet net zo’n sterke merkervaring bieden als het schap in de fysieke winkels'

JBL verandert merkbeleving op alle e-tail kanalen
This Page Amsterdam

JBL lanceert een digitale shop-in-shop voor de online retailers in Europa. Hiermee wil het audiomerk een consistente branding garanderen over alle e-tail kanalen van de aangesloten retailers. Het doel is om de diversiteit aan content zo snel en efficiënt te updaten en te managen, zonder dat retailers zelf iets hoeven te doen. Uiteraard moet dit leiden tot een toename in conversie en sales. De shop-in-shop-beleving is ontwikkeld door This Page Amsterdam.

Advertentie
advertisement

Digitale merkbeleving

Volgens het digitale marketingbureau versnellen de huidige beperkingen als gevolg van de coronacrisis de overgang van offline naar online. Het bedrijf stelt dat het voor merken en retailers belangrijker is dan ooit om consumenten in het online winkelschap net zo’n sterke merkervaring te bieden als in de fysieke winkels. 

JBL verandert merkbeleving op alle e-tail kanalen
JBL verandert merkbeleving op alle e-tail kanalen This Page Amsterdam

Real time synchroon

This Page Amsterdam heeft een digitaal platform gecreëerd waarop de product USP’s van JBL gepresenteerd worden in een JBL gebrande omgeving. Het bureau zegt dat de digitale shop dynamisch is en daardoor altijd real-time synchroon loopt met de producten, prijzen en beschikbare voorraden. ‘Tegelijkertijd biedt het platform bezoekers een rijke mediaervaring met video’s, product hotspots en waardevolle functies als vergelijkingstabellen en customer reviews.’ 

JBL verandert merkbeleving op alle e-tail kanalen
JBL verandert merkbeleving op alle e-tail kanalen This Page Amsterdam

Digitale transformatie

De digitale shop-in-shop moet JBL meer opleveren dan alleen de mogelijkheid om de merkbeleving van consumenten te verbeteren. Dave Seedorf, marketing manager EMEA bij JBL geeft aan dat het merk alle content nu met één druk op de knop kan organiseren en managen. ‘We streven bij JBL continu naar kwalitatieve én impactvolle marketingoplossingen. Het creëren van deze digitale shop-in-shop geeft ons een leidende positie in de digitale transformatie van retail.’

Edward Tetteroo, partner van This Page Amsterdam voegt daaraan toe: ‘Premium merken moeten dezelfde merkbeleving bieden in indirecte e-tail kanalen als in hun eigen directe kanalen. JBL pakt deze uitdaging aan door een digitale shop-in-shop uit te rollen over hun hele online retailer-netwerk, waarmee ze zich echt onderscheiden van de concurrentie.’

Roll-out van de shop-in-shop

De eerste retailers in het netwerk van JBL zijn inmiddels live met de digitale shop-in-shop

Lees ook: Ivo Roefs (DDA): 'De versnelde digitalisering is onomkeerbaar'

Advertentie