MediaMonks gaat partnerschap aan met NEP voor nieuwe standaard virtual events

‘Zo kunnen we op mondiaal niveau beter inspelen op de groeiende vraag’

MediaMonks en NEP willen nieuwe standaard virtual events

Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks bundelen hun krachten en gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen. De bedrijven uit Hilversum willen hun krachten op het gebied van broadcast en live event technologie, content distributie en de expertise in de creatie van immersive user experiences bundelen om samen de grootste en meest innovatieve virtuele events mogelijk maken.  

 Volgens NEP en MediaMonks spelen ze met de samenwerking in op de toenemende vraag  naar virtuele events in een tijd waar fysieke samenkomsten als congressen en andere evenementen, niet mogelijk zijn. Het nieuwe platform moet eventorganisatoren de mogelijkheid bieden om een technisch en visueel hoogstaand virtueel evenement neer te zetten dat voldoet aan de verwachtingen van online bezoekers van over de hele wereld. 

 

Advertentie
advertisement

Multi-inzetbaar platform

De samenwerking moet volgens beide partijen de conceptontwikkeling, content creatie, registratie en distributie omvatten van een virtueel event. Zo stellen de nieuwe partners dat de hele customer journey van begin tot eind door beide partijen gefaciliteerd kan worden. Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is volgens beide partijen het platform vanwaar de vereisten kunnen worden aangegeven en waar het event kan worden samengesteld en aangepast. Ralf van Vegten, managing director van NEP legt het uit: ‘Dit platform is multi-inzetbaar en er kan voor ieder evenement een nieuwe omgeving en een unieke bezoekerservaring worden gecreëerd, hierbij staan storytelling, interactie en technische expertise in de uitvoering centraal.’ 

Storytelling & technische backbone 

Van Vegten vertelt verder over de huidige marktontwikkelingen: ‘De markt is abrupt veranderd omdat fysieke events in de huidige vorm niet meer mogen en kunnen plaatsvinden. De vraag naar virtuele mogelijkheden is enorm toegenomen en dan doen nieuwe kansen zich voor in de vertaalslag van traditionele naar virtuele events. We kijken positief naar deze nieuwe kansen en ontwikkelingen in de markt met MediaMonks als partner. Zij zijn als productiebedrijf erg goed in het design en het creëren van user experiences, die een virtual event tot leven wekken om vervolgens de interactie met het publiek naar een hoger niveau tillen.’ 

Van Vegten vervolgt: ‘Waar MediaMonks zich kan richten op het storytelling en de optimale beleving van een virtual event, kan NEP samen met zusterbedrijf Faber en productiepartners de studio’s, registraties, streaming en technische backbone verzorgen.’

Nieuwe standaard voor online evenementen 

Remco Vroom, hoofd platform solutions bij MediaMonks legt uit dat de mogelijkheden om de beste virtual events te organiseren nu zijn toegenomen: ‘Een succesvol virtueel evenement gaat veel verder dan een goede wifi-connectie en een simpele livestream. Door de samenwerking kunnen wij laten zien wat er allemaal echt mogelijk is in een toekomst waar we van compleet fysieke evenementen, naar volledig virtuele, of een hybride versie daartussenin gaan. We zien een nieuwe realiteit tegemoet en met deze samenwerking kunnen we een nieuwe standaard voor evenementen bieden, wereldwijd.’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie