Over advertenties op basis van je WhatsApp data en tickets kopen op Instagram

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!

#lekkersociaal19

Let op je WhatsApp

Een gewaarschuwd mens telt voor twee: Facebook aast namelijk op je WhatsApp data voor advertenties. De afgelopen dagen kregen sommige gebruikers in WhatsApp een melding om het nieuwe privacy beleid te accepteren, en hieruit werden de plannen duidelijk. In de melding is te lezen dat WhatsApp nu nog geen gegevens deelt met eigenaar Facebook, maar dat dit wel gaat gebeuren als de Europese privacy autoriteiten daar toestemming voor geven. Klein lichtpuntje: je appjes blijven wel versleuteld door middel van encryptie, dus deze zijn niet leesbaar. Welke data dan wel gebruikt worden? Nou, als je bijvoorbeeld veel appt met je moeder, kan dat impliceren dat jullie een goede band hebben. Op basis van deze info kan een advertentie getoond worden voor een Moederdag cadeau. Wil je dit niet? WhatsApp moet je hiervoor specifiek om toestemming vragen, dus als je een melding krijgt kun je er voor kiezen dit niet te accepteren. Jouw keuze!

WhatsApp
WhatsApp WhatsApp

Concerttickets kopen op Instagram

Een nieuwe samenwerking voor Instagram! En wel met Eventbrite, dat hiermee de eerste ticketingpartner voor evenementen is die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Deze maakt het mogelijk om direct tickets te kopen via Instagram, waar eventorganisatoren een “get tickets”-knop kunnen toevoegen aan hun post. Dit maakt het makkelijker voor klanten om meer informatie te krijgen over een event, maar ook om (je raadt het misschien al) tickets te kopen. Lekker gewerkt, Instagram.

 

 

Eventbrite
Eventbrite

Zelf bellen voor afspraken? Niet nodig!

Met een Google Assistant, that is. De kunstmatige intelligentie van Google is zo ‘slim’ dat het ook telefoongesprekken voor je kan voeren. En we moeten het toegeven, als we niet wisten dat we naar een robot aan het luisteren waren, zouden we geloven dat het gewoon een persoon was. Google Assistant komt dit jaar ook beschikbaar in Nederland, maar een hoop functies zijn nog niet in het Nederlands beschikbaar. Dus de komende tijd moet je nog wel even zelf de kapper bellen, helaas!

 

Slide it

Heb je de nieuwe emoji slider al gespot op Instagram? Na het succes van de poll-functie in InstaStories hebben ze een nieuwe variant geïntroduceerd. Met de nieuwe slider kun je een foto raten, op basis van een emoji. Klinkt ingewikkeld, wijst zichzelf. Dus als jij graag aan al je Instagram volgers wilt vragen hoe lekker ze je lunch vinden op een schaal van 0 tot 100 aubergine emoji, dit is je kans!

slider
Instagram

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie