TikTok lanceert campagne om acceptatie en kennis rondom LGBTQ+ te vergroten

Social platform TikTok lanceert een nieuwe campagne genaamd #JouwSuperkracht. Doel is de LGBTQ+gemeenschap een hart onder de riem te steken.

Uit onderzoek van YouGov (in opdracht van TikTok) blijkt namelijk dat de helft van de LGBTQ+-gemeenschap zich onvoldoende vertegenwoordigd voelt in onze samenleving. Als het gaat om gebrek aan vertegenwoordiging noemt maar liefst 76% van hen angst voor vijandigheid en haatdragende opmerkingen als mogelijke reden. Ook geeft 56% aan dat er teveel sprake van stereotypering is en blijkt kennis over de genoemde gemeenschap een veelgehoorde oorzaak. Aan het onderzoek deden 600 respondenten mee.

Persoonlijke verhalen

Met de campagne #JouwSuperkracht wil TikTok de LGBTQ+-gemeenschap 'vieren om wie ze zijn'. Met persoonlijke verhalen van drie bekende Nederlandse creators, namelijk Arunya, Ken Doll en Quinten, moet de campagne een licht op hun evolutie schijnen en de community uitnodigen hetzelfde te doen. De creators zijn voorlopers op het gebied van digital entertainment, aldus TikTok. Om de campagne kracht bij te zetten heeft TikTok een filter ontworpen met bijpassende muziek van Hanna Batka.

Afgezien van de campagne werkt TikTok naar eigen zeggen voortdurend aan het bevorderen van een gastvrije omgeving. Zo worden 'haatdragende content' of mensen die pesten zoveel mogelijk van het platform verwijderd.

Bekijk de campagne hier.

Advertentie
advertisement
Advertentie