AkzoNobel kiest 5PM voor wereldwijde Youtube marketing-training, na Flexa-project

De verfgigant zegt het toenemende belang van het videoplatform voor alle verfmerken in te zien. 

AkzoNobel kiest 5PM voor wereldwijde Youtube marketing-training, na Flexa-project
5PM

Youtube Agency 5PM krijgt van AkzoNobel de opdracht om wereldwijd de marketeers van de verfgigant te trainen op het gebied van YouTube-marketing. Het bureau zegt hiervoor een online Youtube Marketing Academy ontwikkeld te hebben. Het bureau zou hierdoor grote groepen medewerkers op verschillende locaties kunnen trainen en support bieden. 

Advertentie
advertisement

Toenemende belang Youtube

Volgens AkzoNobel er voor een wereldwijde samenwerking gekozen met 5PM vanwege de resultaten die het bureau behaalde op het uitgevoerde Youtube-project voor Flexa, naast het toenemende belang van Youtube voor alle verfmerken van de verfproducent. Met de Marketing Academy zouden nu alle marketeers van AkzoNobel toegang krijgen tot de nodige Youtube kennis om meer succes met het platform te realiseren. 5PM zegt dat de academy stap voor stap uitlegt hoe organisaties Youtube effectiever en slim in kunnen inzetten. ‘Iedereen kan de lessen volgen in zijn of haar eigen tempo en vanaf elke locatie.’ 

'Youtube het startpunt'

Kim Potters, director global marketing communications bij AkzoNobel geeft aan dat het videoplatform ontzettend waardevol kan zijn voor verfmerken als Flexa, Sikkens, Levi’s en Dulux. ‘Steeds vaker is Youtube hét startpunt van een nieuwe verfklus voor consumenten. Mensen hebben best wat onzekerheden over verven. Daar proberen we consumenten bij te helpen, naast het creëren van awareness voor onze merken. In samenwerking met 5PM behalen we impactvolle Youtube-resultaten op het gebied van help-content. 

Peter Minkjan, co-founder 5PM zegt daarbij dat de online-lessen van de academy toegestpits zijn op de betreffende markt. ‘Zo hebben we bijvoorbeeld het Braziliaanse- en Zuid-Oost Aziatische-team geholpen met advies en de kanalen in meerdere landen geoptimaliseerd, zodat de bestaande videocontent daar beter rankt in Youtube en Google.’

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie