Teads herdefinieert online advertising met creatieve formaten

Teads wil adverteerders, uitgevers en doelgroepen naadloos met elkaar verbinden en is al tweede in bereik, voor YouTube en Facebook.

Het team van Teads in Nederland.

Teads, de snelgroeiende speler in digitale reclame, staat volgens recente GfK-metingen qua bereik al op de 2de plaats in Nederland. Met maandelijks 11,85 miljoen mensen bereikt Teads maar liefst 83,8 procent van de Nederlandse internetgebruikers van 18+. Daarnaast is Teads de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024, de lijst van de beste bedrijven in e-business, waar het met een vijfsterrenbeoordeling is bekroond als de nummer 2 DSP van Nederland. Deze groei is te danken aan transparantie en gebruiksvriendelijkheid, volgens managing director Geert Hoogeveen van Teads.

Adverteerders zitten aan de knoppen

Teads’ motto “Make it easier, make it better” komt tot uiting in de directe integratie met publishers en het eigen DSP dat rechtstreeks verbonden is met mediabureaus en adverteerders. Adverteerders kunnen eenvoudig zelf een campagne boeken via Teads Admanager (TAM). ‘Zij hebben de touwtjes in handen’, zegt Hoogeveen. Daarnaast optimaliseert Teads Studio, een dedicated team van zo’n 150 experts, bestaande creaties voor de exclusieve formaten die Teads aanbiedt. Dit zorgt ervoor dat campagnes optimaal presteren.

Het afgelopen jaar is Teads met 33 procent gegroeid in de EMEA-landen, vertelt Hoogeveen. ‘En het team in Nederland zelfs met 100 procent in 10 maanden. Een bevestiging dat steeds meer adverteerders en mediabureaus inzien dat wij meer dan 83 procent van alle online Nederlanders in een volledig brandsafe en brandsuitable omgeving kunnen bereiken. Daarmee zijn we qua bereik nummer 2, achter DPG Media.’ Volgens onafhankelijke metingen van GfK heeft Teads in Nederland een groter bereik dan YouTube en Facebook. Hoogeveen voegt daaraan toe dat de perceptie is dat je met campagnes op Facebook en YouTube het maximale bereik realiseert. ‘Dat beeld klopt niet. Dat hangt ook samen met het feit dat deze partijen beperkte advertentieformaten aanbieden.’

Unieke demand stimuleert additionele omzet voor publishers

Zelf moet Teads ook nog misvattingen weerleggen, vertelt Head of Publishing Roy Vervenne. ‘We hebben partnerships met de meerderheid van de Nederlandse publishers. Maar de markt ziet ons vaak als een SSP, terwijl we een end-to-end platform zijn. Onze Teads Ad Manager koopt direct en alleen in op ons Publisher-netwerk. Met andere woorden: alle campagnes die we draaien, zitten in ons eigen systeem met onze eigen data. Hier zitten geen partijen meer tussen of achter. Voor de kenners in de adtech-industrie zeg ik altijd: we hebben één ads.txt line, omdat het echt onze eigen unieke demand is.’

Voor publishers biedt dit als voordeel dat ze additioneel budget uit de markt kunnen krijgen dat niet op een andere manier tot ze komt, stelt Vervenne. ‘We hebben unieke campagnes die niemand anders had kunnen verkopen, want het zit alleen in ons systeem.’

Teads is veel meer dan video outstream

Naast unieke demand hanteert Teads diverse eigen premiumformaten. Vervenne benadrukt dat dit meer is dan alleen video. ‘We worden nog wel eens gezien als een video-outstreampartij. Maar video is 20 procent van wat we doen. We bieden in Nederland al vanaf het begin, zo’n vijf jaar geleden, een reeks uiteenlopende formaten aan; van flowboxes tot social en interscrollers. Ook hiervoor geldt dat we alleen maar additionele omzet behalen voor onze klanten. Ons algoritme is erop ingericht om op deze high-impactpositie de meest effectieve campagnes te draaien. Met de Teads for Publishers-suite bieden we uitgevers zelfs de tools om dit zelf te beheren.

Focus op transparantie en gebruiksvriendelijkheid

In een steeds veranderend digitaal landschap blijft Teads zich inzetten voor het leveren van hoogwaardige advertentie-ervaringen die adverteerders, uitgevers en consumenten met elkaar verbinden. Met hun unieke aanpak en focus op transparantie en gebruiksvriendelijkheid blijft Teads een vooraanstaande speler in de digitale reclame-industrie. Door samen te werken met adverteerders, mediabureaus en publishers streven ze naar duurzame groei en blijvende meerwaarde voor alle betrokken partijen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →