Red Bull lanceert geavanceerde b2b-portal

Red Bull heeft een nieuwe b2b-ordermanagementportal opgezet. Hiermee kunnen retailers en distributeurs wereldwijd hun orders plaatsen via verschillende kanalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De portal is  ‘SOET 2.0 Solution’ genaamd, is sinds maart 2013 wereldwijd ingevoerd. 79 landen maken er inmiddels gebruik van.

Red Bull werd in het midden van de jaren 80 opgericht door Ditrich Mateschitz, die zich liet inspireren door ‘functionele’ drankjes uit het Verre Oosten. Inmiddels is Red Bull verkrijgbaar in meer dan 165 landen over de hele wereld.

Voor zijn wereldwijde groeistrategie was het bedrijf op zoek naar een beter systeem voor ordermanagement, die alle functionaliteit van de bestaande oplossing kon bieden op een flexibel platform.

Zoals consumentensites

Red Bull koos voor hybris Commerce Suite. Deze flexibele oplossing ondersteunt zowel de directe als indirecte verkoopmodellen van Red Bull, waarbij het tevens mogelijk is dat grote regio’s als centraal verkooppunt optreden voor kleinere, omringende gebieden.

‘We hadden een commerceplatform nodig dat onze B2B-klanten een uitzonderlijk hoog serviceniveau biedt’, zegt Christian Stoxreiter, hoofd van het businessapplication-team bij Red Bull. ‘De flexibiliteit van onze nieuwe online b2b-winkel maakt het voor ons mogelijk om een gebruikersinterface te bouwen die onze klanten een in hoge mate gepersonaliseerde winkelbeleving biedt. Een die minstens zo geavanceerd is als die van de beste consumentensites die onze klanten gebruiken.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie