Het kan nog

Glunderend zit ik voor de buis. ‘Het kan nog’, roep ik! Marketing in optima forma; de introductie van de iPad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het achtuurjournaal heeft een uitgebreid item over het ophanden zijnde succes van de iPad. Een product waarvan in Amerika op de dag van zijn lancering 300.000 exemplaren verkocht werden. Rijen dik voor de winkels. Hoe vaak gebeurt het dat er een nieuw medium / communicatiemiddel wordt geïntroduceerd? Eindelijk wordt internet echt mobiel en eenvoudig bereikbaar voor een grote groep. Geen gedoe met een Dongel meer.

De iPad is een kruising tussen een laptop een iPhone en een E-Reader. Hij is razendsnel en belooft de gebruiksvriendelijkheid die we kennen van de iPhone. Een kind kan de was doen. Het wordt een hit! Dat voel je. Heb je gezien hoeveel mensen inmiddels een iPhone hebben? Dat zijn allemaal ambassadeurs. En die groep van breidt nog steeds uit door het aantal gratis en betaalde apps dat zich dagelijks vermenigvuldigt.

Je hebt een iPad nog nooit in het echt gezien, maar je weet nu al dat het traditionele toetsenbord in één klap verworden is tot de grammofoonplaat van de computerindustrie.

De gadgetfreaks of early adopters hadden er graag een retourtje New York voor over om de eerste te zijn. Mooi! ‘Ik wil er ook een’, is mijn eerste gedachte. Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet, maar ik voel dat ik hem nodig heb. Dat ik de iPad nu al mis.

En de crisis? Ik hoor er niemand meer over terwijl zo’n iPad toch al gauw tussen de 600 en 900 euro kost. Het is alsof de crisis en Apple twee verschillende werelden zijn en dat is wat me zo aantrekt in dat merk. Het gaat gewoon door met baanbrekende innovaties!

En die handelwijze moeten wij als media- en reclamemensen omarmen. Zien als keerpunt. Adopteren en gebruiken om met onze doelgroep op een nieuw manier te communiceren. De pioniers zijn opgestaan. Laten we als communicatie-industrie voortrekker zijn om de commerciële mogelijkheden voor advertising in te zien en uit te nutten. Dus geen gepiel meer met ‘postzegel advertising’ zoals nu met mobile advertising het geval is, maar groter en interactiever.
Laten we snel komen met een iPad-poll, een iPad-app van de Adfo. Het is een zeer interessante groep adopters die staat te trappelen om te innoveren. Dat moet toch voor de mobiele leaserijder een interessante opportunity zijn?

Ik was dan ook verheugd te zien dat er inmiddels ‘magazine uitgevers’ zijn die melden op heel korte termijn ‘hun magazine’ op de iPad te gaan uitbrengen. Ook de dagbladen en de radio- en tv-industrie zullen niet stilstaan en snel volgen. Ik verwacht dat de ‘majority’ snel kennisneemt van de mogelijkheden en het apparaat omarmt.

De iPad is een versneller van innovatie en techniek en zal een stroom van extra communicatiemogelijkheden creëren die de markt een ‘uplift’ kan geven. Als we het tenminste oppakken als industrie. Up we go.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie