Lipton Ice Tea en Magnum schakelen influencers in voor zomermarketing

Lipton Ice Tea moet hét zomerdrankje van 2023 worden, zo klinkt het.

Afbeelding: aangeleverd

Unilever schakelt influencermarketingbureau Content Icons in voor zomercampagnes rondom zijn merken Lipton Ice Tea en Magnum. Content Icons maakt onderdeel uit van Ace en zet voor Unilever de contentstrategie op, denkt mee over de creatie en kiest de influencers voor de twee campagnes. 'De samenwerkingen zijn in volle gang', zo luidt het.

De ambassadeursprogramma's zetten de merkbeleving van Lipton Ice Tea en Magnum centraal. Geselecteerde influencers gaan daarom gedurende de zomer videocontent delen die de ijsjes en dranken van de merken in het zonnetje zetten. De eerste resultaten zijn al zichtbaar. Magnum pakte met een groots evenement uit op het Cannes Filmfestival en Lipton Ice Tea heeft de eerste lichting influencers bekendgemaakt via een aparte video. Met de campagne 'Bring Out The Sunshine' wil - nee zal, aldus het persbericht - Lipton Ice Tea hét zomerdrankje van 2023 zijn.

Jongeren bereiken

Said Arrad, senior brand manager Lipton Ice Tea, verklaart dat Unilever en Content Icons op zoek gegaan zijn naar Lipton Ice Tea lovers. 'Gedurende de hele zomer zullen onze ambassadeurs, samen met vrienden, unieke en authentieke content maken op terrassen en festivals. Dé manier om de jongere doelgroep te bereiken.'

Klant:
Brand Manager Ice Cream, Unilever: Kirsten Vermeer
Sr. Brand Manager, Lipton Ice Tea NL: Said Arrad

Bureaus:
PR bureau op Magnum en Lipton Ice Tea NL: Glasnost, Ace
Influencer bureau voor beide merken: Content Icons, Ace
Social bureau: Blauw Gras, ACE (ambassadeursvideo voor Lipton Ice Tea NL)

Content Icons
Ceo: Sara Rottenberg
General Manager & Sr. talent manager: Liz Peetoom
Growth Brand Manager: Lieseloth Wisbrun
Account Manager: Perine Schoenmaker

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie