MediaMonks fuseert met influencersbureau IMA

MediaMonks/S4Capital ziet influencer marketing als belangrijke groeimarkt en verwacht dat de omzet verdubbelt.

Anneke Schogt, Emilie Tabor, Maddie Raedts en Victor Knaap

Digitaal contentbedrijf MediaMonks fuseert met het Amsterdamse influencer marketingbureau IMA omdat het 'nieuwe consumenten wil bereiken met content via het complete spectrum van digitale kanalen.'

IMA werd in 2010 opricht door de Nederlandse ondernemers Emilie Tabor, Maddie Raedts en Joost Nauta. Het bedrijf kwam voort uit modeplatform Fashiolista dat in 2015 werd omgedoopt in IMA, dat staat voor Influencers Marketing Agency. Het groeide de afgelopen jaren met klanten als Tommy Hilfiger, Pernod Ricard, Booking.com en Under Armour uit tot een van de grootste bureaus op dit gebied in Europa. Het leverde Raedts en Tabor twee jaar geleden een plek in de 'Forbes 30 under 30' op.

Bij IMA, waar Anneke Schogt sinds 2016 CEO is, werken ruim 85 mensen. Het vertegenwoordigt een netwerk van 40.000 influencers en micro-influencers in verschillende sectoren, van automotive tot mode en van beauty tot reizen. 

Groeimarkt

MediaMonks/S4 schat op basis van onderzoek van onder meer Business Insider Intelligence en Mediakix in dat de industrie van influencer marketing de komende drie jaar groeit van 8 naar 15 miljard euro. S4Capital ziet de fusie dan ook als een goede aanvulling op de digitale dienstverlening. IMA is na de uitbreiding met foodfilmbedrijf Caramel Pictures en online marketing specialist BizTech de derde grote investering van MediaMonks dit jaar. Vorig jaar werd ook het Amerikaanse MightyHives overgenomen. 

S4Capital-oprichter sir Martin Sorrell kondigde de fusie zelf aan via LinkedIn met deze video. 

Hij zegt: 'Influencer marketing is een belangrijke sub-set van de digitale content marketing industrie waarvan we een verdubbeling verwachten de komende jaren. Emilie, Maddie en Anneke zijn ook goede voorbeelden van vrouwelijke ondernemers die succesvolle digitale businesses hebben gebouwd. Dat brengt een nieuwe dimensie aan MediaMonks en S4Capital.' MediaMonks-oprichter Victor Knaap noemt IMA 'vanaf moment een voorlopers in de industrie'. 

IMA-oprichter Maddie Raedts zegt trots te zijn onderdeel te worden van de S4Capital-familie. Tabor verwacht de ingezette internationalisering van IMA verder te kunnen uitbreiden. En Schogt voegt toe: 'Ik voorzie een naadloze integratie van onze bedrijven, omdat we beiden opgericht zijn in Amsterdam en we dezelfde disruptieve en ondernemende mindset delen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie