‘Mijn blog groeide zo hard, dat ik de kans greep om er een bedrijf van te maken’

Portretreeks van invloedrijke Instagrammers – afl. 3: Lucy de Boer (23), Lovely by Lucy

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begon met haar blog Lovely by Lucy in de zomer van 2011, tijdens haar studie algemene sociale wetenschappen. Ze deelt looks, tips, inspiratie en gedachten. ‘Ik probeer meiden aan te spreken die van toegankelijke mode met een edge houden.’

53.200 volgers op .

‘Ik was niet altijd een modemeisje. Eigenlijk heeft mijn blog ervoor gezorgd dat ik mijn persoonlijke stijl helemaal heb gevonden en afgebakend heb. Tijdens mijn bachelor-studie algemene sociale wetenschappen ben ik mijn blog begonnen. Ik heb er toen voor gekozen om een minor communicatie en nieuwe media te gaan doen, omdat met name online media en sociologie me interesseren. De masteropleiding communicatie en nieuwe media heb ik nooit meer gedaan, want na mijn bachelor groeide mijn blog zo hard, dat ik besloot de kans te grijpen om er een bedrijf van te maken.
Instagram is voor mij een aanvulling op mijn blog: hier zie je wat meer persoonlijke snaps uit het leven van Lucy. Daar is niets van geënsceneerd, dus een foto maken van wat ik aan het doen ben en die op Instagram plaatsen is vaak snel gebeurd.

Op Instagram krijg je eigenlijk Lovely by Lucy met extra’s: je ziet wat er op mijn blog te zien is, maar ook bijvoorbeeld een nieuw paar schoenen dat ik die dag aanheb. Toen Instagram booming werd, heb ik daarop kunnen meezeilen. Ik ben ik een aantal keren op zeer populaire accounts ‘gefeatured’ – en zo erg hard gegroeid.

Ik werk alleen met merken en winkels waarvan ik de kleding ook zou dragen als ik niet zou bloggen. De meeste samenwerkingen zijn echt voor de website en worden via de sociale media gedeeld, maar soms gaan er ook wel dingen alleen via Instagram. Dat is laagdrempeliger, goedkoper om op te adverteren en gaat gemakkelijk en snel. Ik ga de samenwerking aan als ik het merk leuk vind, als het bij me past, als dat wat ze vragen iets is wat ik ook wil delen en als het aanbod dat ze doen redelijk is. Met een aantal merken, zoals Asos en Samsøe & Samsøe, heb ik langetermijnsamenwerkingen.’

Anna Kähler van Deens kledingmerk Samsøe & Samsøe over de samenwerking met Lovely by Lucy:

‘Lucy heeft een grote personality. Dat is de voornaamste reden om met haar te werken. Ten tweede vinden we dat haar stijl, posts en visuals op Instagram passen bij onze merkidentiteit. Als we een samenwerking beginnen dan moet de interesse wel van beide kanten komen. Ons gaat het echt om een gelijkwaardige relatie. Instagram is ineens het belangrijkste socialemediakanaal. Daarom doen we dagelijks verschillende updates, zonder te willen spammen natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat het soms irritatie oproept bij volgers als ze alleen maar content van een merk of één persoon ontvangen. Samsøe & Samsøe is echt niet het eerste merk dat dit doet. Maar juist omdat Lucy zo goed bij ons past, wilden we het op deze manier doen.’

Voor afl. 1: Anna Nikbakht Nooshin (28), klik .

Voor afl. 2: Negin Mirsalehi (26), klik .

Deze portrettenreeks is ook gepubliceerd in Communicatie januari/februari 2015.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie